Nielsen: globalne nakłady na reklamę w górę
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku światowe wydatkireklamowe zwiększyły się o 4,1 procenta w porównaniu z analogicznymokresem roku 2007.
Z danych przedstawionych przez firmę badawczą Nielsen wynika, żepod względem procentowym najwyższy wzrost nakładów na reklamęzanotowano w najmniej rozwiniętych regionach świata takich jakAfryka (16 procent) oraz region Azji i Pacyfiku (blisko 10 procent)- informuje serwis MediaPost Publications.
Dla porównania w Ameryce Północnej wzrost wyniósł tylko 1,2procenta, a w Europie nakłady na reklamę w I kwartale spadły o 0,4procenta.
Największym na świecie medium reklamowym w pierwszych trzechmiesiącach bieżącego roku była telewizja z udziałami w rynku napoziomie 60,1 procenta. Następne pod tym względem były: prasacodzienna (23,8 procenta rynkowych udziałów), czasopisma (11,8procenta) oraz radio (4,3 procenta).
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Nielsen: globalne nakłady na reklamę w górę