Netia: zakup centrum danych w Krakowie naturalną inwestycją w segment B2B
Netia kupiła od Ringier Axel Springer Polska centrum danych w Krakowie. - To naturalna inwestycja w rozwój biznesu B2B - komentuje Tomasz Dakowski z zarządu Netii.
Krakowskie centrum danych, które pod koniec stycznia kupiła Netia, liczy 3,5 tys. metrów kwadratowych, na tej powierzchni znajdują się trzy niezależne komory serwerowe.
- Centrum Netia Data Center Kraków wspiera rozwój naszej pozycji u klientów biznesowych - sektora korporacyjnego i publicznego. Sukces komercyjny, jaki odnotowaliśmy w naszych centrach data center, pokazuje, że musimy się rozwijać z pojemnością i liczbą naszych kolokacji. To naturalna inwestycja w rozwój biznesu B2B - komentował transakcję na piątkowym spotkaniu z mediami Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii odpowiedzialny za segment B2C.
Operator nie ujawnia, ile zapłacił koncernowi Ringier Axel Springer Polska za centrum.
Netia stawia na zrównoważony rozwój w B2C
Na ubiegłotygodniowym spotkaniu Tomasz Dakowski mówił też o strategii rozwoju bazy klientów Netii.
- Stawiamy na zrównoważony rozwój. Z jednej strony jest nacisk na pozyskiwanie nowych klientów, czy to w deweloperce, czy na zmodernizowanych obszarach. Z drugiej strony coraz więcej robimy dla naszych klientów w bazie, rozwijamy ofertę referencyjną - tłumaczył Dakowski. - Skończyły się czasy, kiedy nowy klient miał lepszą ofertę niż klient z bazy - dodał przedstawiciel Netii.
Nowe pakiety Netii w nowych cenach
W tym roku Netia podwyższyła o 10 zł cenę podstawowego, flagowego pakietu, do 60 zł miesięcznie. Klient dostaje w nim internet 300 Mb/s z telewizją na Start (94 kanały w tym 51 w HD). W tym pakiecie bez dodatkowych opłat otrzymuje Bezpieczny internet oraz GigaNagrywarkę Standard. Opcjonalnie, za 10 zł miesięcznie, może dokupić dostęp do HBO GO.
Za 50 zł miesięcznie (3 miesiące bez opłat) klienci otrzymują światłowodowy dostępu do internetu solo 300 Mb/s z usługą Bezpieczny internet (ochrona 2 urządzeń, w tym telefonów z systemem Android). Po okresie promocyjnym pakiet kosztuje 60 zł. Klienci, którzy wybiorą jeszcze szybszy internet (do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s) w cenie odpowiednio 70 i 80 zł miesięcznie (również 3 pierwsze miesiące bez opłat) otrzymają TIDAL, który oferuje dostęp do ulubionej muzyki w jakości premium na wielu urządzeniach.
Do pakietów TV Premium (Dla Kibica, z m.in. Polsatem Sport Premium lub Dla Kinomaniaka, m.in. z HBO lub TV na Start z Canal+) Netia dokłada bez dodatkowych opłat Bezpieczny internet i GigaNagrywarka Standard oraz Cinemax HD.
Za 80 zł miesięcznie klienci otrzymują światłowodowy internet do 150 Mb/s oraz dostęp do ponad 100 kanałów TV i jednej z powyższych opcji TV Premium. Klienci, którzy wybiorą internet światłowodowy do 300 Mb/s, do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s), otrzymają dodatkowo dostęp do platformy muzycznej Tidal.
Wersje pakietów internet z TV i HBO GO w Netii to wydatek dodatkowych 10 zł miesięcznie. Obowiązują przy tym promocyjne okresy (do 3 miesięcy) bez opłat. HBO GO kupowane jako osobna usługa to koszt od 19,90 do 24,90 zł miesięcznie.
Do pakietów telewizyjnych i internetowych klienci mogą również dokupić m.in. usługi mobilne (Netia Mobile) w wariantach od 1 do 3 kart SIM i cenie od 20 do 60 zł miesięcznie.
W najtańszej opcji otrzymujemy nielimitowane połączenia głosowe, SMS, MMS, 2 GB pakiet danych. Taryfa za 30 zł zapewnia aż 12 GB danych, a po wyczerpaniu pakietu prędkość spada do 1 Mb/s. Za drugą i trzecią kartę SIM z tą taryfą trzeba dopłacić po 15 zł miesięcznie.Przenoszący numer klienci dostają bonus - 3 miesiące bez opłat.
Dołącz do dyskusji: Netia: zakup centrum danych w Krakowie naturalną inwestycją w segment B2B