SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netia: mniej osób korzysta z telefonu stacjonarnego, więcej z telewizji

Netia w 2012 roku zanotowała niewielki spadek liczby klientów szerokopasmowego internetu i usług głosowych, ale zwiększyła liczbę abonentów telewizji i usług mobilnych. Operator zakończył ub.r. ze wzrostem przychodów, ale też ze stratą netto.

Najwięcej klientów Netii - 1,644 mln - korzystało na koniec ub.r. z usług głosowych, ale ten segment działalności zanotował też największy relatywny spadek, wynoszący 6 proc. Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego spadła w 2012 roku o 4 proc. i wyniosła 875 tys.

O 56 proc. do 79 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii. 10-proc. wzrost dotyczył także usług mobilnych. Na koniec ub.r. korzystało z nich 91 tys. klientów - ponad 30 tys. osób z mobilnego internetu i ponad 60 tys. z telefonii MVNO.

Netia na koniec ub.r. obsługiwała 1,935 mln klientów indywidualnych (- 3 proc. ) oraz 719 tys. klientów biznesowych (+2 proc.).

- Pomimo bardzo trudnych warunków na rynku telekomunikacyjnym, liczba usług ogółem (RGU) obniżyła się mniej niż przewidywaliśmy - do poziomu 2,688 mln - czyli o 1,4 proc. powyżej prognozy - mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii.

W 2012 roku przychody spółki wyniosły 2,121 mld zł, czyli o 31 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA ukształtowała się na poziomie 461,527 mln zł (spadek o 25 proc.), ale Netia zanotowała stratę netto na poziomie 87,704 mln zł. Ujemny wynik to efekt m.in. kosztów restrukturyzacji spółki, kosztów integracji „Nowej Netii” oraz wzrostu kosztów amortyzacji w związku z nabyciem Dialogu i Crowley’a.

Dołącz do dyskusji: Netia: mniej osób korzysta z telefonu stacjonarnego, więcej z telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bobas
Wprowadźcie internet bez telefonu to klientów wam nie braknie. A tak mało komu opłaca się trzymać telefon stacjonarny dla internetu. Więc wybierają radiówki. Niestety netia tak jak tp na razie podzielili sobie rynek i żyją w stagnacji.
0 0
odpowiedź