Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam
Netflix wybrał firmę Microsoft na partnera we wdrożeniu tańszej wersji serwisu z reklamami. Powinna ona się pojawić w czwartym kwartale tego roku.
Po historycznym pierwszym spadku liczby subskrybentów Netflix zaczął coraz wyraźniej sugerować, że zdecyduje się na wprowadzenie wersji z reklamami. W pierwszym kwartale tego roku zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln.
Netflix poinformował już dostawców treści, że chce zadebiutować z reklamami w wersji swojej usługi do czwartego kwartału tego roku. Streamer szukał na rynku partnerów technologicznych, wśród których wymieniano Alphabet Inc., właściciela Google i NBCUniversal, należący do Comcast Corp. Ostatecznie wsparcie techniczne we wdrożeniu reklam zapewni Netfliksowi Microsoft. Firma została wybrana na globalnego partnera w zakresie technologii reklamowej i sprzedaży. Na mocy porozumienia, wszystkie reklamy w Netfliksie będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy Microsoft.
Microsoft współpracuje z Netfliksem
- Microsoft ma potwierdzoną zdolność do zaspokojenia wszystkich naszych potrzeb reklamowych podczas w wspólnej pracy nad stworzeniem nowej oferty z reklamami. Co więcej, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzenia innowacji zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silną ochronę prywatności dla naszych użytkowników - czytamy w komunikacie Netfliksa - powiedział COO Netfliksa Greg Peters.
Zarząd serwisu informuje, że współpraca z technologicznym gigantem jest na razie na wczesnym etapie. - Mamy wiele do przepracowania. Ale nasz długoterminowy cel jest jasny. Większy wybór dla konsumentów i klientów premium, lepsze dla reklamodawców niż linearne doświadczenie marki telewizyjnej. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Microsoftem- dodano.
Netflix podkreśla również, że Microsoft "zaoferował elastyczność, aby wprowadzać innowacje w zarówno w warstwie technologii, jak i sprzedaży, a także mocne zabezpieczenia prywatności dla subskrybentów".
We’re thrilled Netflix has selected Microsoft as its advertising technology and sales partner. We want publishers to have more long-term viable ad monetization platforms, so more people can access the content they love wherever they are. https://t.co/QmPszxJTOf
— Satya Nadella (@satyanadella) July 13, 2022
Osobnym wątkiem jest to, jak na zmiany zareagują użytkownicy Netfliksa. W badaniu Whip Media 72 proc. respondentów stwierdziło, że „mało prawdopodobne” lub „bardzo mało prawdopodobne” jest ich przejście do pakietu z reklamami. Jedynie 14 procent odpowiedziało, że „bardzo prawdopodobne” lub „prawdopodobne” wybierze opcję z reklamami, gdy tylko będzie dostępna.
Reklamy remedium na odpływ subskrybentów?
Prawnik branży rozrywkowej John Berlinski powiedział, że jeśli Netflix nie mając wyraźnej umowy umożliwiającej umieszczanie reklam w treściach i wokół nich, może mieć problemy prawne.
W zeszłym miesiącu, Ted Sarandos, co-CEO platformy Netflix, tłumacząc, wdrożenie planu z reklamami mówił, że firma zrezygnowała z „dużego segmentu klientów”, którzy twierdzą, że "usługa jest dla nich za droga i nie mają nic przeciwko oglądaniu reklam, by mieć dostęp do oferty platformy za niższą cenę".
W odpowiedzi na malejącą liczbę subskrybentów platforma dokonała również znacznych cięć personalnych. W zeszłym miesiącu Netflix zwolnił 300 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Microsoft pomoże Netfliksowi we wdrożeniu reklam