„National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą
W październiku 2015 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2015 roku wyniosła 30 494 egz. Była ona o 18,83 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 873 egz., po spadku w skali roku o 14,65 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,30 proc. i uplasował się na poziomie 7 882 egz.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. zmalała bowiem o 24,58 proc. i wyniosła 4 531 egz.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 44 500 | 31 039 | 30 494 | 55 700 | 37 569 | 37 569 |
NG Traveler | 31 300 | 19 873 | 19 873 | 37 200 | 23 284 | 23 284 |
Podróże | 23 200 | 9 201 | 7 882 | 22 500 | 10 556 | 9 306 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 5 681 | 4 531 | 27 000 | 9 758 | 6 008 |
W październiku 2015 roku w porównaniu do września 2015 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 15,25 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 9,78 proc., odnotował „NG Traveler”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 44 500 | 31 039 | 30 494 | 45 000 | 31 696 | 31 301 |
NG Traveler | 31 300 | 19 873 | 19 873 | 33 000 | 18 102 | 18 102 |
Podróże | 23 200 | 9 201 | 7 882 | 23 137 | 10 540 | 9 300 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 5 681 | 4 531 | 17 000 | 5 726 | 4 726 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą