SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia)

W sierpniu br. przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby odsłon. W czołowej dwudziestce są m.in. przeglądarkowy Instagram i Grupa Iberion (wydawca m.in. Pikio.pl), a najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują witryny i aplikacje Grupy RMF.

Strony i aplikacje Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,94 mln użytkowników, czyli 98,91 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 9,59 mld odsłon, a każdy spędził prze dobę średnio 22 minuty i 16 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

Miesiąc wcześniej miały 26,59 mln użytkowników, 98,35 proc. zasięgu, 9,49 mld odsłon oraz 24 minuty i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

27,2 mln internautów w Polsce

Porównywanie danych z zeszłego miesiąca z tymi z sierpnia ub.r. jest mniej miarodajnie, zwłaszcza w zakresie liczby użytkowników, ponieważ łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano wtedy w badaniu Gemius/PBI na 28 mln, w tym 21,8 mln korzystających z sieci na komputerach, a 24,7 mln na smartfonach i tabletach.

Z kolei w sierpniu br. całkowitą liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 27,2 mln, z czego 21,6 mln przeglądających sieć na komputerach, a 24,2 mln na smartfonach i tabletach.

Na drugim miejscu wśród wydawców jest YouTube (należący do Google’a), w którego serwisie www i aplikacji mobilnej 25,15 mln polskich internautów wygenerowało 755,87 mln odsłon, a każdy spędzał tam w ciągu doby przeciętnie 6 minut i 26 sekund.

Przeglądarkowy Facebook miał 22,11 mln użytkowników, 4,32 mld odsłon (wobec 20,89 mln odwiedzających i 2,78 mld odsłon miesiąc wcześniej) oraz 27 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania. Dzięki wzrostowi liczby użytkowników wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, w której witrynach i aplikacjach 20,97 mln internautów wykonało 2,86 mld odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 30 minut i 21 sekund w ciągu doby.

Grupa RMF z najdłuższym średnim czasem korzystania

Od lipca strony i aplikacje Cyfrowego Polsatu są klasyfikowane wspólnie z przejętą w połowie lipca za 422 mln zł Grupą Interia. W sierpniu zanotowały 18,3 mln użytkowników, 1,51 mld odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W konsekwencji strony i aplikacje Grupy RMF, poprzednio wchodzące w skład Grupy Interia, obecnie funkcjonują w badaniu osobno. W zeszłym miesiącu miały 8,12 mln odwiedzających, 77,18 mln odsłon oraz 49 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania przez dobę. W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem w zestawieniu.

Wśród wydawców obecnych też na rynku prasowych najwyżej jest Ringier Axel Springer Polska (20,96 mln użytkowników i 2,26 mld odsłon), wśród nadawców telewizyjnych - Grupa TVN (11,72 mln użytkowników i 221,97 mln odsłon), a wśród nadawców radiowych - Eurozet (9,75 mln użytkowników i 72,6 mln odsłon).

Instagram przed TVN24.pl, SE.pl i Radiozet.pl

Na Google.com 25,5 mln polskich internautów wykonało 8,86 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 29 minut i 47 sekund, a na Google.pl 12,5 mln użytkowników wygenerowało 635,91 mln odsłon oraz korzystało w ciągu doby średnio przez 13 minut i 36 sekund.

W przeglądarkowym Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 3 sekund, na WP.pl - 27 minut i 17 sekund, na o2.pl - 22 minuty i 20 sekund, a na Interii - 21 minut i 24 sekundy.

W zestawieniu pojawił się przeglądarkowy Instagram z 9,68 mln użytkowników, 127,11 mln odsłon oraz 5 minutami i 26 sekundami średniego dobowego czasu korzystania. Miał więcej odwiedzających, ale mniej odsłon niż TVN24.pl (9,38 mln użytkowników i 153,8 mln odsłon) oraz Naszemiasto.pl (8,87 mln użytkowników i 243,05 mln odsłon).

Netflix w czołówce rankingów na komputerach

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,29 mln polskich internautów, wykonując 2,61 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby przeciętnie 30 minut i 43 sekundy.

Z pozostałych wydawców tylko Grupa Wirtualna Polska przekroczyła miliard odsłon, miała 13,82 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon. Średni dobowy czas korzystania z jej serwisów i aplikacji wyniósł 33 minuty i 17 sekund, natomiast w przypadku Grupy TVN było to 35 minut i 32 sekundy.

Platforma płatnicza Payu.com miała 4,27 mln odwiedzających i 17,63 mln odsłon, a przeglądarkowy Netflix - 4,09 mln użytkowników i 61,28 mln odsłon.

Google.com na komputerach zanotowało 19,38 mln użytkowników, 2,13 mld odsłon oraz 29 minut i 38 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 9,67 mln użytkowników, 447,08 mln odsłon oraz 14 minut i 39 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Allegro.pl miało 11,82 mln odwiedzających, 737,12 mln odsłon oraz 10 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez dobę, WP.pl - 10,69 mln użytkowników, 764,74 mln odsłon oraz 27 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a Onet.pl - 10,2 mln użytkowników, 704,09 mln odsłon oraz 18 minut i 6 sekund średniego czasu.

Na o2.pl ten ostatni wskaźnik wyniósł 30 minut i 38 sekund, a na Interii - 25 minut i 12 sekund.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Facebook przed Wirtualną Polską, Instagram przed TVN24.pl, Grupa RMF przyciąga na najdłużej. 27,2 mln internautów w Polsce (Gemius/PBI z sierpnia)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gdzie nowy naczelny?
Kto zliczy który miesiąc wp.pl szuka redaktora naczelnego?
odpowiedź
User
ciekawe
Dlaczego You Tube należący do Google jest jako Grupa You Tube, a jego statystyki nie są włączone do Grupy Google?
odpowiedź
User
eeee
Kto zliczy który miesiąc wp.pl szuka redaktora naczelnego?

Myślałem, że znaleźli kogoś na miejsce Machały. Choć nie wiem, czy jego ewentualny następca będzie lepszy, niż on.
odpowiedź