SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”. Jednak w pierwszej dziesiątce tytułów wzrost czytelnictwa zanotowała tylko „Angora”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,78 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 0,54 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,91 proc. respondentów (spadek o 0,33 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,30 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,87 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,46 pkt. proc. - jedyny w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników, mniej o 0,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,17 proc. do 6,65 proc. Pozostał on jednak na miejscu szóstym. Z pozycji siódmej na ósmą spadła natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,86 proc. do 6,29 proc.

Wirtualnemedia.plPaździernik 2011 – marzec 2012Październik 2010 – marzec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,78%33,61%
Życie na Gorąco17,91%18,53%
Chwila dla Ciebie14,30%14,87%
Angora11,97%11,45%
Newsweek8,80%9,01%
Wprost6,65%7,17%
Auto Świat6,64%6,99%
Polityka6,29%6,86%
To i Owo5,34%6,94%
Twoje Imperium5,22%5,74%
Na Żywo4,59%5,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,85%4,15%
Gość Niedzielny3,81%4,11%
Teleprogramy3,66%4,10%
Takie jest Życie3,55%3,73%
Rewia3,15%3,24%
Super TV3,08%3,33%
Przekrój3,03%3,39%
Motor2,91%3,02%
Uważam Rze inaczej pisane2,88%-
Świat i Ludzie2,23%2,38%
Bella Relaks1,70%1,43%
Imperium TV1,47%1,58%
Tele Max1,41%1,58%
Forum1,30%1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,29%1,26%
Tygodnik Siedlecki0,74%0,72%
Tygodnik Ostrołęcki0,72%0,62%
Przewodnik Katolicki0,61%0,67%
Gazeta Regionalna0,59%-
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,55%0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%0,51%
Panorama Leszczyńska0,45%0,48%
Jarmark0,44%0,55%
City (tygodnik bezpłatny)0,34%0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,24%0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,06%0,03%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,76 proc. respondentów, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,88 proc. do 15,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 14,71 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,25 pkt. proc. do 10,54 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.plPaździernik 2011 - marzec 2012Październik 2010 - marzec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,76%15,85%
Przyjaciółka15,12%16,88%
Tina14,71%15,15%
Viva10,54%10,81%
Gala9,48%-
Z Życia Wzięte8,63%9,19%
Party Życie Gwiazd7,02%6,46%
Komputer Świat5,52%6,07%
Tele Świat5,40%5,67%
Show Magazyn o Gwiazdach4,07%3,98%
Takie jest Życie3,59%-%
Świat Seriali3,45%3,87%
Sukcesy i Porażki3,14%3,30%
Bravo3,05%3,65%
Bravo Sport2,28%2,42%
Flesz Gwiazdy & Styl1,73%-
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,54%-
TV 141,15%1,41%
Monitor Księgowego0,44%0,53%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
zestawienie debilne przedstawiajace Polakow jako ciemnych analfabetow dla ktorych szczytem jest czytanie programu tv.
odpowiedź
User
Chłe, chłe
"Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników". A ilu czytelników go kupuje? Albo bierze w "rozpowszechnianiu płatnym razem", he, he?
odpowiedź
User
Misia
A URz to sprawa tylko dla kolekcjonerów jak mniemam
!
odpowiedź