Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”
Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”. Jednak w pierwszej dziesiątce tytułów wzrost czytelnictwa zanotowała tylko „Angora”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,78 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 0,54 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,91 proc. respondentów (spadek o 0,33 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,30 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,87 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,46 pkt. proc. - jedyny w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników, mniej o 0,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,17 proc. do 6,65 proc. Pozostał on jednak na miejscu szóstym. Z pozycji siódmej na ósmą spadła natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,86 proc. do 6,29 proc.
Wirtualnemedia.pl | Październik 2011 – marzec 2012 | Październik 2010 – marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,78% | 33,61% |
Życie na Gorąco | 17,91% | 18,53% |
Chwila dla Ciebie | 14,30% | 14,87% |
Angora | 11,97% | 11,45% |
Newsweek | 8,80% | 9,01% |
Wprost | 6,65% | 7,17% |
Auto Świat | 6,64% | 6,99% |
Polityka | 6,29% | 6,86% |
To i Owo | 5,34% | 6,94% |
Twoje Imperium | 5,22% | 5,74% |
Na Żywo | 4,59% | 5,13% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,85% | 4,15% |
Gość Niedzielny | 3,81% | 4,11% |
Teleprogramy | 3,66% | 4,10% |
Takie jest Życie | 3,55% | 3,73% |
Rewia | 3,15% | 3,24% |
Super TV | 3,08% | 3,33% |
Przekrój | 3,03% | 3,39% |
Motor | 2,91% | 3,02% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,88% | - |
Świat i Ludzie | 2,23% | 2,38% |
Bella Relaks | 1,70% | 1,43% |
Imperium TV | 1,47% | 1,58% |
Tele Max | 1,41% | 1,58% |
Forum | 1,30% | 1,49% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,29% | 1,26% |
Tygodnik Siedlecki | 0,74% | 0,72% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,72% | 0,62% |
Przewodnik Katolicki | 0,61% | 0,67% |
Gazeta Regionalna | 0,59% | - |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,55% | 0,52% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,51% |
Panorama Leszczyńska | 0,45% | 0,48% |
Jarmark | 0,44% | 0,55% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,34% | 0,50% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,24% | 0,27% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,06% | 0,03% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,76 proc. respondentów, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.
Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,88 proc. do 15,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 14,71 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,25 pkt. proc. do 10,54 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | Październik 2011 - marzec 2012 | Październik 2010 - marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 15,76% | 15,85% |
Przyjaciółka | 15,12% | 16,88% |
Tina | 14,71% | 15,15% |
Viva | 10,54% | 10,81% |
Gala | 9,48% | - |
Z Życia Wzięte | 8,63% | 9,19% |
Party Życie Gwiazd | 7,02% | 6,46% |
Komputer Świat | 5,52% | 6,07% |
Tele Świat | 5,40% | 5,67% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,07% | 3,98% |
Takie jest Życie | 3,59% | -% |
Świat Seriali | 3,45% | 3,87% |
Sukcesy i Porażki | 3,14% | 3,30% |
Bravo | 3,05% | 3,65% |
Bravo Sport | 2,28% | 2,42% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,73% | - |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,54% | - |
TV 14 | 1,15% | 1,41% |
Monitor Księgowego | 0,44% | 0,53% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”
!