RMF FM spycha Onet z fotela najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. W czołówce Wirtualnemedia.pl
W marcu stacja RMF FM była najczęściej cytowanym medium w Polsce - wynika z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Po wielu miesiącach z pierwszego miejsca na drugie spadł Onet, wyprzedzając na podium "Gazetę Wyborczą". W czołówce mediów internetowych utrzymują się Wirtualnemedia.pl.
W marcu RMF FM zdobyła tytuł najbardziej opiniotwórczego medium miesiąca według IMM. Redakcja, cytowana 5087 razy, informowała między innymi o możliwościach otwarcia sektora gastronomii, do których później odnosił się sam minister zdrowia Adam Niedzielski. Na antenie mówiono również o wzmocnieniu obostrzeń dotyczących handlu w okresie świątecznym i wprowadzeniu ograniczeń terytorialnych w związku z zapisami na szczepienia przeciw COVID-19. Do wzrostu cytowań stacji przyczynił się także przeprowadzony we współpracy z "Dziennikiem Gazetą Prawną" sondaż „United Surveys”, badający m.in. nastroje i nastawienie Polaków do planowanego lockdownu.
Podium uzupełnia wielomiesięczny lider zestawienia Onet i "Gazeta Wyborcza".
W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe, cztery stacje radiowe, dwie telewizyjne oraz pięć tytułów prasowych.
Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych
W marcu najbardziej opiniotwórczym serwisem internetowym był Onet, cytowany 4662 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (2834 cytatów) oraz Interia (1670 cytatów). Na miejscu piątym znalazły się Wirtualnemedia.pl z wynikiem 809 cytatów.
"GW" i "Rzeczpospolita" to najbardziej opiniotwórcze dzienniki
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych, drugi miesiąc z rzędu miejsce pierwsze kategorii zajęła "Gazeta Wyborcza", na którą powoływano się w marcu br. ponad 4 tys. razy. Pozycję drugą zajęła "Rzeczpospolita" (3,4 tys. cytowań), trzecią "Dziennik Gazeta Prawna" (2,2 tys. wzmianek).
O dziesięć oczek wyżej w rankingu znalazł się magazyn "Sieci", gdzie Prezes Narodowego Banku Polskiego Adam Glapiński zapowiedział, że będzie ubiegał się o kolejną kadencję szefa banku centralnego. O dwa miejsca wyżej uplasował się natomiast tytuł "Do Rzeczy", któremu wywiadu udzielił minister zdrowia Adam Niedzielski.
W kategorii tygodników i dwutygodników, miejsce pierwsze ze wzrostem aż o pięć pozycji, zajął tytuł "Sieci", cytowany 507 razy. Za nim uplasowało się "Do Rzeczy" (450 wzmianek) i "Newsweek" (274 cytowania).
Wśród miesięczników dominował "Forbes", cytowany łącznie 621 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, ze wzrostami o jedną pozycję w kategorii zajęły tytuły "Press" i "Twój Styl".
Liderem TVN24
Podium kategorii telewizyjnej zajęły kolejno TVN 24 (3 tys. wzmianek), Polsat News (2,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,1 tys. powołań). Na pozycji piątej, ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasowała się stacja TVP Sport, gdzie trener reprezentacji narodowej Paulo Sousa udzielał komentarza po meczu Polska – Węgry.
Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce w marcu jest RMF FM, a na podium znalazły się również Radio Zet (1,5 tys.) oraz Radio Plus (1,2 tys. cytowania). Wzrost zanotował również Program 24 Polskiego Radia, a także Radiowa Trójka, gdzie o szczepionkach przeciwko COVID-19 wypowiadał się wiceminister zdrowia Waldemar Kraska. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk w wyniku doniesień o tragicznej śmierci noworodka znalezionego na wysypisku śmieci.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi o profilu ekonomiczno – biznesowym niezmiennie pozostają "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" oraz "Forbes". Wśród portali internetowych najczęściej cytowano natomiast Money.pl, Businessinsidder.com.pl oraz Bankier.pl.
Najbardziej opiniotwórcze media lokalne
Już trzeci miesiąc z rzędu najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce pozostaje Radio Wrocław, które w marcu cytowane było 160 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w rankingu zajęło Radio Kraków. Na łamach stacji informowano o otwarciu tymczasowego szpitala na terenie hali Expo. Do rankingu zakwalifikowało się również Radio Gdańsk oraz Głos Wielkopolski.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 56 125 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM spycha Onet z fotela najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. W czołówce Wirtualnemedia.pl