Multimedia, czyli skuteczna zachęta do zakupów
Nowoczesne rozwiązania multimedialne, choć coraz powszechniejsze w Polsce ...
Multimedia, czyli skuteczna zachęta do zakupów
Nowoczesne rozwiązania multimedialne, choć coraz powszechniejsze w Polsce, są nadal mało zauważalne w wielu punktach sprzedaży. Ten, kto dzisiaj zaryzykuje inwestycję w zdobywające rynek medium, będzie mógł w przyszłości lepiej obsługiwać klientów i zapewni sobie ścisłą przewagę nad konkurencją. Londyński instytut badawczy Frost&Sullivan przewiduje wzrost wartości rynku terminali multimedialnych ze 150 mln € w 1998 roku do około 720 mln € w roku 2005.
Kiosk multimedialny - to komputer przemysłowy, zamknięty w atrakcyjnej obudowie i wyposażony w ekran dotykowy, pozwalający na obsługę urządzenia poprzez dotykanie ekranu palcem. Terminale takie oferują również możliwość przekazu audiowizualnego jak i odbiór wrażeń zapachowych.
Nestlé Polska S.A. jako jedna z pierwszych firm na rynku wykorzystała terminal do niekonwencjonalnego jak na polski rynek projektu multimedialnego. Nestlé Polska S.A.- producent wyrobów marki WINIARY, wykorzystał terminal jako narzędzie promocji w miejscu sprzedaży oraz element budowania klubu konsumenta. W każdym z terminali można zobaczyć i wydrukować najnowsze przepisy kulinarne podzielone na wiele kategorii wraz ze spisem składników niezbędnych do przyrządzenia potrawy. Każda receptura zawiera produkty marki WINIARY jako integralną część przepisu. Użytkownik może również zaczerpnąć z kiosku informacje o zdrowym żywieniu, dietach niskokalorycznych i Klubie WINIARY. System informatyczny zastosowany w kioskach WINIARY pozwala zarządzać treścią na urządzeniach w całej Polsce z poziomu dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet. Umożliwia on między innymi dodawanie nowych przepisów, organizowanie konkursów i promocji.
Najnowsze technologie wysuwają kioski multimedialne na wiodącą pozycję w punktach sprzedaży. Prowadzone obecne w Europie badania, wskazują nawet na ich przewagę w stosunku do sprzedaży on-line. Integracja terminali i website'u stanowi zatem idealną kombinację dla powodzenia generalnej koncepcji projektu. Eksperci przepowiadają wspólną przyszłość obu tych kanałów dystrybucji informacji, produktów i usług.
Badania jakościowe i ilościowe kiosków multimedialnych marki WINIARY, oparte na próbie 350 osób z 6 największych miast Polski, które skorzystały z kiosków - wskazują na ewidentny sukces projektów tego typu. Osiągnięte efekty to dodatkowe wyróżnienie produktów na terenie sklepu, wytworzenie się grupy stałych użytkowników, skuteczne pozycjonowanie marki WINIARY jako nowoczesnej i innowacyjnej oraz dotarcie do nowych grup docelowych. Ponad 70% z blisko 200 tys. osób korzystających z kiosków multimedialnych (okres 5 miesięcy) dokonało zakupu produktów marki WINIARY wymienionych w przepisach, a prawie wszystkie osoby określiły projekt jako bardzo interesujący i wartościowy. Projekt prowadzi obecnie K2 Internet S.A.
K2 Internet S.A. istnieje od 1997 r. Jest spółką akcyjną, której akcjonariuszem jest bmp AG - niemiecki fundusz venture capital. Specjalizuje się we wdrażaniu strategii e-marketingowych przy wykorzystaniu multimediów (m.in. e-katalogi, prezentacje multimedialne), serwisów www, ekstranetu, promocji i reklamy w sieci. K2 pracuje dla takich firm jak: NOKIA, IKEA, BPH-PBK, Philips i VOLVO
Dołącz do dyskusji: Multimedia, czyli skuteczna zachęta do zakupów