Mecz Brazylia-Polska hitem Mistrzostw Świata w siatkówce (raport)
Tegoroczne Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn największą widownię gromadziły w TVP1 i TVP2, które transmitowały głównie mecze Polaków. Wysokie wyniki mecze gromadziły w TVP Sport, Polsacie Sport i Super Polsacie. Największym zainteresowaniem cieszył się finał rozgrywek, w którym Polska pokonała Brazylię.
Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn 2018 odbywały się w Turynie w okresie od 9 do 30 września 2018 roku. Oficjalnym nadawcą sportowej imprezy była Telewizja Polsat, ale niektóre mecze w ramach sublicencji pokazywała Telewizja Polska.
Największą popularnością cieszyły się mecze pokazywane w TVP1, które oglądało średnio 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 15,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 15,63 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się TVP2, w której spotkania śledziło 1,50 mln oglądających (odpowiednio 10,79 proc., 11,11 proc. i 11,26 proc. udziału).
1 mecz w Polsacie (finałowe spotkanie) miał 1,21 mln oglądających (8,14 proc., 8,65 proc. i 8,91 proc. udziału).
Na czwartym miejscu sklasyfikowany był TVP Sport (847 tys. widzów; 6,11 proc., 6,50 proc. i 6,53 proc. udziału). Piąte miejsce zajął Polsat Sport, który jednak pokazywał również wiele meczów, w których nie grali Polacy (578 tys. widzów; 5,05 proc., 4,51 proc. i 4,74 proc. udziału).
Kolejne miejsca zajęły Super Polsat (403 tys. osób), Polsat Sport Extra (44 tys.) i Polsat Sport News HD (17 tys.; każda z poszczególnych stacji transmitowała różną liczbę spotkań, a więc powyższych danych nie możemy ze sobą zsumować).
Spośród trzech topowych spotkań zdecydowanie największe audytorium zgromadził finał rozgrywek, w którym Polska pokonała Brazylię wynikiem 3 do 0. Transmitowane na pięciu antenach spotkanie, transmitowane miedzy godz. 21.07 a 23.04*, śledziło łącznie 9,36 mln widzów, co przełożyło się na 59,09 proc. udziału w rynku w 4+.
Mecz najwięcej widzów miał w telewizyjnej Jedynce, w której śledziło go 4,62 mln osób. W Polsacie Sport pojedynek miał 1,51 mln widzów, TVP Sport - 1,48 mln, Polsacie - 1,21 mln i Super Polsacie - 358 tys.
Drugie miejsce zajął pokazany dzień wcześniej półfinałowy mecz pomiędzy Polską a USA, który transmitowany na czterech antenach w przybliżeniu śledziło 5,85 mln widzów. Podium uzupełnia spotkanie z 28 września, w którym nasza reprezentacja zmierzyła się z Włochami (5,32 mln widzów na 4 antenach).
Najwięcej zarobiła TVP
Sumaryczne wpływy reklamowe wokół MŚ w siatkówce mężczyzn na wszystkich ośmiu antenach wyniosły łącznie 36,94 mln zł.
Wszystkie kanały Telewizji Polskiej relacjonujące głównie mecze Polaków zarobiły łącznie 23,09 mln zł, z kolei Telewizja Polsat pokazująca również wiele innych spotkań zarobiła z reklam 13,84 mln zł (należy jednak pamiętać, że TVP pokazywała mecze głównie na dużych antenach, a Telewizja Polsat - w stacjach tematycznych; w dodatku nadawca ten transmitował wiele meczów w których nie grała reprezentacja Polski, a więc pojedynki te nie są aż tak bardzo wartościowe dla widzów i reklamodawców w naszym kraju).
Spośród poszczególnych stacji najwięcej z reklam zarobiła TVP1 - było to 11,26 mln zł (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Mecz Brazylia-Polska hitem Mistrzostw Świata w siatkówce (raport)