MŚ w lekkoatletyce podniosły oglądalność TVP. 3,15 mln zł z reklam
Transmisje z MŚ w lekkoatletyce na antenie TVP1 oglądało średnio 1,81 mln widzów, TVP2 - 1,59 mln, a TVP Sport - 216 tys. Wpływy reklamowe wszystkich trzech anten TVP wokół sportowej imprezy wyniosły 3,15 mln zł. Największym zainteresowaniem cieszyła się relacja podczas której Piotr Lisek i Adam Kszczot zdobyli srebrne medale.
Mistrzostwa Świata w lekkiej atletyce 2017 odbywały się w Londynie w okresie od 4 do 13 sierpnia 2017 roku. W Polsce wydarzenie szeroko transmitowały trzy anteny Telewizji Polskiej: Jedynka, Dwójka i TVP Sport.
Średnia widownia wszystkich relacji pokazanych w TVP1 wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 15,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,02 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.
Na antenie Dwójki sportową imprezę oglądało 1,59 mln widzów, co dało tej stacji odpowiednio 13,95 proc., 12,87 proc. i 14,20 proc. udziału.
Z kolei relacje w TVP Sport śledziło 216 tys. osób (odpowiednio 2,71 proc., 1,94 proc. i 2,08 proc. udziału).
Wszystkie trzy anteny w czasie transmisji MŚ w lekkiej atletyce 2017 miały wyższe wyniki od średniej długookresowej oglądalności tych stacji. Na przykład, w pierwszym półroczu br. średni dobowy udział Jedynki wyniósł 10,14 proc., Dwójki - 7,84 proc., a TVP Sport - 0,33 proc.
Wśród topowych transmisji największą widownię zgromadziła relacja pokazana 8 sierpnia br. w TVP1, którą obejrzało 2,26 mln widzów (19,11 proc. udziału). Podczas tej relacji srebrne medale zdobyło dwóch Polaków: Piotr Lisek (skok o tyczce mężczyzn) i Adam Kszczot (bieg na 800 metrów).
Wszystkie trzy topowe transmisje pokazane zostały w TVP1
Wpływy reklamowe wokół wszystkich relacji ze sportowej imprezy (włączając w to telewizyjne studia) wyniosły 3,15 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Łącznie podczas MŚ w lekkiej atletyce 2017 reprezentacja Polski zdobyła 8 medali (2 złote, 2 srebrne i 4 brązowe).
Dołącz do dyskusji: MŚ w lekkoatletyce podniosły oglądalność TVP. 3,15 mln zł z reklam