„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”
W I kwartale 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,38 proc. i wyniosła 107 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,24 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 550 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 42 752 egz., po spadku o 10,05 proc. Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 688 egz., po jednak spadku o 5,72 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,63 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 782 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
197 205 |
108 008 |
107 933 |
194 813 |
103 450 |
103 404 |
Auto Świat |
118 174 |
72 618 |
71 550 |
131 168 |
84 951 |
79 714 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
88 657 |
42 814 |
42 752 |
87 332 |
47 528 |
47 528 |
Auto Świat Poradnik |
67 653 |
39 688 |
39 688 |
72 654 |
42 098 |
42 098 |
Top Gear |
71 988 |
38 841 |
38 782 |
81 980 |
47 182 |
47 085 |
Auto Motor i Sport |
52 012 |
26 746 |
26 746 |
54 150 |
28 627 |
28 627 |
Świat Motocykli |
30 333 |
15 481 |
15 481 |
30 000 |
15 881 |
15 881 |
Automobilista |
19 367 |
7 717 |
7 666 |
19 683 |
8 307 |
8 295 |
Classic Auto |
14 367 |
6 989 |
6 989 |
14 387 |
7 110 |
7 110 |
W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2014 roku zwiększyła się o 9,69 proc. do 111 205 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 569 egz., po spadku o 9,09 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (38 752 egz.; spadek o 12,75 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (37 524 egz.; do góry o 0,29 proc.), zaś na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (31 590 egz.; w dół 20,44 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskało „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 5,50 proc. do 6 903 egz.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
200 910 |
111 325 |
111 205 |
193 964 |
101 505 |
101 385 |
Auto Świat |
117 642 |
72 717 |
71 569 |
131 968 |
84 085 |
78 728 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
88 000 |
38 752 |
38 752 |
86 000 |
44 415 |
44 415 |
Auto Świat Poradnik |
64 974 |
37 524 |
37 524 |
72 995 |
37 417 |
37 417 |
Top Gear |
61 992 |
31 767 |
31 590 |
70 993 |
39 706 |
39 706 |
Auto Motor i Sport |
51 999 |
25 067 |
25 067 |
53 837 |
26 704 |
26 704 |
Świat Motocykli |
27 000 |
15 152 |
15 152 |
30 000 |
16 094 |
16 094 |
Automobilista |
19 200 |
7 712 |
7 712 |
19 650 |
8 586 |
8 586 |
Classic Auto |
14 300 |
6 903 |
6 903 |
14 400 |
6 543 |
6 543 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”