Mobilne serwisy społecznościowe coraz popularniejsze w Europie
55,1 miliona użytkowników z określanych jako EU5 pięciu największych państw Europy Zachodniej (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania) odwiedziło we wrześniu bieżącego roku strony portali społecznościowych i blogi z poziomu urządzeń mobilnych.
To o 44 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (38,4 mln) - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Stanowili oni 23,5 proc. ogólnej liczby użytkowników mobilnych urządzeń w omawianym regionie, a prawie połowa z nich (46,8 proc.) na objęte analizą strony wchodziła codziennie.
Większość użytkowników odwiedziło we wrześniu portale społecznościowe i blogi za pośrednictwem mobilnej przeglądarki internetowej (31,3 mln). Jednocześnie dwukrotnie - do 24,2 miliona - wzrosła liczba osób korzystających w tym celu z mobilnych aplikacji.
Najchętniej odwiedzanym portalem społecznościowym przez użytkowników urządzeń mobilnych z EU5 był we wrześniu Facebook (39 mln), przed Twitterem (8.6 mln), hiszpańskim Tuenti.com (2.3 mln) oraz LinkedIn (2.2 mln). W ciągu roku popularność Twittera i LinkedIn wzrosła ponad dwukrotnie.
Dołącz do dyskusji: Mobilne serwisy społecznościowe coraz popularniejsze w Europie