Mniej hokeja w TVP Sport. "Niezadowalająca oglądalność"
Na antenie TVP Sport pokazywanych jest mniej niż dotychczas meczów Polskiej Ligi Hokejowej. Szef TVP Sport Marek Szkolnikowski tłumaczy, że oglądalność jest niższa od prognoz. - Przez ostatnie cztery lata w tę dyscyplinę zainwestowaliśmy kilka milionów złotych. Oglądalności jednak nie są zadowalające, tak samo jak poziom polskich klubów - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Telewizja Polska pokazuje rozgrywki hokeja na lodzie od 2015 roku. W ramach zakupionych praw telewizyjnych transmituje mecze Polskiej Ligi Hokejowej, Pucharu Polski oraz turniejów EIHC z udziałem reprezentacji Polski.
Ponadto TVP do 2021 będzie pokazywała najważniejsze imprezy w hokeju na lodzie - mistrzostw świata elity (najwyższa klasa rozgrywkowa), turniejów niższych dywizji (w których grają Polacy). Przez kilak sezonów publiczny nadawca transmitował mecze hokejowej Ligi Mistrzów, mistrzostw Europy i świata w curlingu.
Mniej hokeja w Telewizji Polskiej
Od niedawna TVP Sport ograniczyło transmisje z meczów polskiej ligi hokeja na lodzie. Jak wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport, wynika to głównie z niezadowalającej oglądalności i poziomu, jaki reprezentują drużyny.
- Polska hokej-liga jest w TVP Sport od wielu lat. Przez ostatnie cztery lata w tę dyscyplinę zainwestowaliśmy kilka milionów złotych. Oglądalności jednak nie są zadowalające, tak samo jak poziom polskich klubów. Hokej w Polsce się nie rozwija, hale nie są na odpowiednim poziomie, żeby pokazywać transmisje tak jakbyśmy chcieli, lód jest szary, oświetlenie nieodpowiednie.Nawet wejście do naziemnej telewizji cyfrowej nie spowodowało poprawy oglądalności. Dbając o publiczne pieniądze, postanowiliśmy na hokej wydawać ich mniej. Nie może być tak, że Telewizja Polska jest sponsorem danej dyscypliny sportu - uważa Marek Szkolnikowski.
TVP Sport ze wzrostem oglądalności, TVP z rekompensatami abonamentowymi
Według danych Nielsen Audience Measurement TVP Sport (obecne na trzecim multipleksie naziemnej telewizji, a od końcówki 2018 roku - także w jakości HD na ósmym multipleksie) w ub.r. miało 1,247 proc. udziału w rynku oglądalności, o 28,8 proc. więcej niż rok wcześniej, będąc zdecydowanym liderem wśród kanałów sportowych.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.
Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.
W styczniu br. Sejm przyjął nowelizację ustawy dającą TVP i Polskiemu Radiu kolejną rekompensatę, w wysokości 1,95 mld zł. Projekt przegłosowano dwukrotnie: w pierwszym głosowaniu nie zgodzono się na odrzucenie w całości, a w drugim uchwalono dzięki temu, że zagłosowały dwie posłanki Koalicji Obywatelskiej i nie udało się opozycji zerwać kworum.
Dołącz do dyskusji: Mniej hokeja w TVP Sport. "Niezadowalająca oglądalność"
To samo dotyczy tej waszej telewizji zwłaszcza jej poziom a kasy dostajecie od rządu tyle że by wystarczyło dla klubów hokejowych na wiele lat (: