MillwardBrown liderem polskich badań opinii i rynku w 2009 roku
W ubiegłym roku MillwardBrown SMG/KRC osiągnął największe przychody wśród polskich firm badawczych – wynika z danych OFBOR-u. Największy wzrost obrotów zanotowała Sequence HC Partners, a spadek – CBM INDICATOR.
W ubiegłym roku MillwardBrown SMG/KRC zrealizował badania opinii i rynku o wartości 102,35 mln zł, dzięki czemu utrzymał pozycję lidera tej branży zajmowaną w 2008 roku (więcej). Obroty przekraczające 10 mln zł zanotowało w 2009 roku 13 firm badawczych, czyli o jedna więcej niż rok wcześniej.
Lp. | Firma | Sprzedaż 2009 (PLN) | różnica |
w stosunku | |||
do 2008 r. | |||
1 | MillwardBrown SMG/KRC | 102 355 610,35 | 0,75% |
2 | ACNielsen Polska | 75 924 670,78 | 5,77% |
3 | GfK Polonia | 65 309 987,79 | 0,36% |
4 | Grupa PENTOR | 44 781 866,65 | -1,45% |
5 | TNS OBOP | 42 314 858,71 | 4,01% |
6 | Grupa IPSOS | 40 152 954,69 | -9,53% |
7 | PBS DGA | 23 239 314,58 | 4,37% |
8 | Grupa IQS | 22 403 698,29 | -3,99% |
9 | AGB Nielsen Media Research | 20 331 423,66 | 5,61% |
10 | MEMRB International Poland | 16 497 791,99 | 7,31% |
11 | Synovate | 15 426 676,41 | -13,40% |
12 | 4P research mix | 12 618 436,06 | 0,99% |
13 | ARC Rynek i Opinia | 10 007 824,38 | 14,32% |
14 | Sequence HC Partners | 5 550 775,42 | 29,68% |
15 | IMAS International | 4 402 028,88 | 0,05% |
16 | ABR SESTA | 4 267 813,59 | -20,49% |
17 | ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku | 2 844 699,69 | -3,59% |
18 | CBM INDICATOR | 2 684 461,34 | -24,98% |
19 | Fundacja CBOS | 2 385 255,62 | -5,58% |
20 | Public Profits | 1 975 982,90 | -18,45% |
Zaudytowana suma obrotów | 515 476 131,78 | -0,70% |
Zdecydowanie największy wzrost przychodów – o prawie 30 proc. – osiągnęła w ubiegłym roku firma Sequence HC Partners. Natomiast największe spadki zanotowały CBM INDICATOR (o niecałe 25 proc.), ABR SESTA (o ponad 20 proc.) i Public Profits (o ponad 18 proc.).
W 2009 roku audyt Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku objął 20 podmiotów z tej branży (o 5 mniej niż w 2008 roku).
Dołącz do dyskusji: MillwardBrown liderem polskich badań opinii i rynku w 2009 roku