Mikołajkowy Blok Reklamowy z rekordem, „Wydarzenia” pokonały konkurencję
Średnio 7,55 mln widzów obejrzało 9. Mikołajkowy Blok Reklamowy, który Polsat pokazał w czwartek 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami”. Dzięki temu Fundacji Polsat udało się zebrać rekordową kwotę 2,07 mln zł. Tego dnia „Wydarzenia” wygrały z innymi dziennikami.
Charytatywny blok nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał niecałe 13 min., a udział Polsatu w czasie jego emisji wyniósł 45,93 proc. Jeszcze lepiej było w grupie komercyjnej 16-49 - reklamy oglądało tam prawie 54,36 proc. osób zasiadających wtedy przed telewizorem. Reklamy można było zobaczyć też w internecie w serwisie ipla (Polsat nie podaje danych na temat widowni bloku w sieci). Cała zebrana kwota, wynosząca według wstępnych danych 2 071 098, 68 zł, zostanie przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci.
Dzięki emisji bloku “Wydarzenia”, które wystartowały ok 18.58, tego dnia obejrzało aż 6,24 mln osób. Udział programu w rynku wyniósł 41,60 proc. Dziennik Polsatu wygrał 6 grudnia br. z "Faktami" TVN, które o 19.00 wybrało 3,82 mln widzów oraz z "Wiadomościami" TVP 1 (godz. 19.30), które przyciągnęły 4,4 mln oglądających. Nie był to jednak rekord „Wydarzeń” - ten padł rok wcześniej, także po emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego, gdy serwis obejrzało 6,91 mln osób.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcało sześć spotów promocyjnych, w których wystąpili Krzysztof Kowalewski, szef "Wydarzeń" Jarosław Gugała oraz reporterzy „Wydarzeń” i Polsat News (zobacz filmy reklamowe).
W ubiegłym roku średnia oglądalność Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyniosła 7,31 mln osób. Wtedy na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać 2 mln zł (więcej na ten temat). Łącznie dziewięć dotychczasowych edycji akcji przyniosło niemal 10,5 mln zł dochodu, który przeznaczono dla podopiecznych Fundacji Polsat.
Mikołajkowy Blok Reklamowy | Oglądalność (Nielsen) | Wpływy (dane Polsatu) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | PLN |
6-12-2004 | 20:00:00 | 20:05:00 | 4 557 021 | 26,39% | 554 430,34 zł |
6-12-2005 | 18:45:00 | 18:52:00 | 4 599 304 | 29,42% | 683 000,00 zł |
6-12-2006 | 18:45:00 | 18:51:00 | 4 348 263 | 29,04% | 530 000,00 zł |
6-12-2007 | 18:45:00 | 18:56:00 | 3 957 457 | 26,57% | 880 000,00 zł |
6-12-2008 | 18:45:00 | 18:54:00 | 3 731 612 | 26,34% | 800 704,00 zł |
6-12-2009 | 18:45:00 | 18:56:00 | 5 853 974 | 33,80% | 1 370 000,00 zł |
6-12-2010 | 18:45:00 | 18:57:00 | 6 227 465 | 39,43% | 1 599 781,64 zł |
6-12-2011 | 18:45:00 | 18:57:00 | 7 309 576 | 45,06% | 2 000 999,58 zł |
6-12-2012 | 18:45:06 | 18:57:45 | 7 546 989 | 45,93% | 2071098,68 |
Dołącz do dyskusji: Mikołajkowy Blok Reklamowy z rekordem, „Wydarzenia” pokonały konkurencję