SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

4,18 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,21 mln zł dla chorych dzieci

16. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie w piątek, 6 grudnia oglądało średnio 4,18 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,21 mln zł. Zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po spotach „Wydarzenia”, które były najchętniej oglądaną pozycją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał prawie 13 minut.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,18 mln osób, co przełożyło się na 31,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 37,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,88 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Przynajmniej przez 1 minutę 16. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 5,08 mln osób w 4+ (1,99 mln w 16-49 i 2,75 mln w 16-59).

Z danych widowni minuta po minucie wynika, że Polsat podczas trwania 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był niekwestionowanym liderem rynku. Widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.

Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,21 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie ona w całości przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Dla porównania, średnia oglądalność 15. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 980 tys. osób wyższa - wyniosła 5,16 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,33 mln zł.

Producentem spotów jest Krzysztof Hansz, ich reżyserami Vladimir Tarasiuk i Armin Kurasz, a animacje do głównego spotu przygotowało Studio Produkcyjne Orka.

Po raz kolejny w postać Świętego Mikołaja wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski. W tym roku wspomagali go dziennikarze redakcji „Wydarzeń”, Polsat News i Polsat Sport oraz gwiazdy produkcji znanych z anteny Telewizji Polsat. Będą to: dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat - Dorota Gawryluk, a także Jarosław Gugała, Anita Sokołowska, Joanna Liszowska, Barbara Kurdej-Szatan wraz z mężem Rafałem, Jerzy Mielewski, Maciej Dowbor oraz gość specjalny - Kayah.

W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty Allegro, Coca Cola Services, Cyfrowy Polsat, Huawei Polska, Mars Polska, McDonalds Polska, Nestle Polska, Netflix, NIVEA Polska, Pepsi-Cola Bottlers Poland, Procter&Gamble DS Polska, PZU, Polkomtel, Santander Bank Polska oraz Smyk.

W ciągu dotychczasowych szesnastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 20 mln zł.

Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 3,50 mln widzów. Z danych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia. Automatycznie „Wydarzenia” miały również najwyższą widownię spośród wszystkich głównych wydań dzienników na głównych antenach. Drugie w kolejności były „Fakty”, które w TVN miały 2,65 mln widzów.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.

Dołącz do dyskusji: 4,18 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,21 mln zł dla chorych dzieci

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
54W
4,18 mln w tym roku, 5.17 mln widzów w 2018 czyli zdaniem redakcji WM rok temu było o 980 widzów mniej. Reszta infiormacji na podobnym poziomie?
odpowiedź
User
Xyz
Jeden z najgorszych wyników w historii :/
odpowiedź
User
Tryu
Bez sensu to trochę. Ciekawe ile kosztowała kampania reklamowa tego bloku. Polsat dawał wszędzie reklamy, nawet na esce tv była reklama mikołajkowego bloku reklamowego. Pewnie więcej kosztowała cała kampania reklamowa niż zyski z samego bloku. I wynikiem tego jest kiepski ten wynik, ale także dlatego, że już od listopada lecą świąteczne reklamy, więc ludzie mają ich dość i nie mają zamiaru ich specjalnie oglądać.
odpowiedź