Migracja Klientów GSM - trendy rynku
Firma ContactPoint zbadała lojalność użytkowników telefoniikomórkowej. 66,5% wszystkich ankietowanych deklarowało, że korzystaz telefonii komórkowej, wśród nich ponad 20% podjęło decyzję ozmianie operatora po zmianie przepisów w styczniu 2006 roku.
Wynik ten jest potwierdzeniem trendów na wolnym rynku - zjawiskoliberalizacji rynku powoduje, że co piąty Klient dokonuje zmiany,wybierając innego dostawcę usługi niż dotychczasowy.
Podobna sytuacja miała miejsce w trakcie badania opiniipublicznej, realizowanego również przez ContactPoint, w kwestiiuwolnienia rynku energetycznego i deklaracji pozostania przyobecnym dostawcy lub zmianie usługodawcy. Ten rynek może się wielenauczyć od rynku GSM, którego doświadczenie z migracją klientówjest znacznie bogatsze.
23,3% klientów telefonii komórkowej, którzy nadal nie zmienilidostawcy, na pytanie: "dlaczego?" odpowiada, że z przyzwyczajenia,a 10% pozostało w danej sieci ze względu na obecność w niej rodzinylub znajomych.
Ponad 1/3 "lojalnych" klientów zwróciła uwagę na korzystnącenowo ofertę i bogaty wybór usług i produktów. Promocje, pakietydodatkowych usług, darmowe minuty i smsy zatrzymały kolejne 13,0%klientów.
Dlaczego więc co piąty klient decyduje się jednak zmienićdostawcę usług? Najczęściej podawane powody to: zła jakość obsługiklienta, długi czas obsługi spraw, liczne problemy z zasięgiem orazzbyt wysokie ceny usług i produktów.
Najwięcej klientów straciła PTC ERA - 43% badanych, którzyzmienili operatora, zdecydowało się na rezygnację z usług tegooperatora. Polkomtel opuścił co trzeci ankietowany klient, a PTKCentertel co piąty.
Po podjęciu decyzji o zmianie operatora 37% klientów wybrałosieć PLUS (abonament + usługa pre-paid), 33% wybrało sieć ERA(abonament + usługa pre-paid), 24% ORANGE (abonament + usługapre-paid), a 6% przeszło na usługi HEYAH.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI na losowoselekcjonowanej bazie danych 4 500 osób prywatnych z obszaru całejPolski.
Dołącz do dyskusji: Migracja Klientów GSM - trendy rynku