Microsoft odbija się na rynku reklamy
Po drastycznym spadku z 2014 roku, w zeszłym roku przychód z reklam Microsoftu poszybował w górę o 20,8 proc., a w roku bieżącym nastąpi kolejny znaczący wzrost - prognozuje firma eMarketer.
W 2016 roku wpływy Microsoftu z reklam mają zwiększyć się o 15 proc., do blisko 3 miliardów dolarów. To jednak wciąż mniej niż w 2013 roku, a mniej więcej tyle samo co firmie udało się uzyskać jeszcze w roku 2012.
Dzięki obecnemu wzrostowi rośnie, chociaż powoli, udział koncernu z Redmond w globalnym rynku reklam w wyszukiwarkach online. W latach 2014-2015 zwiększył się on z 3 proc. do 3,3 proc., a w roku 2016 ma sięgnąć 3,4 proc. Dla porównania, udział lidera rynku Google ma w tym roku wynieść 55,2 proc., a chińskiej Baidu - 10,1 proc.
Lepsze wyniki Microsoft notuje w USA: 8,4 proc. udziału w rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach i drugie miejsce za Google. Biorąc pod uwagę cały amerykański rynek reklam w przestrzeni cyfrowej, Microsoft jest trzeci, za Google i Facebookiem.
Dołącz do dyskusji: Microsoft odbija się na rynku reklamy