„Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)
W okresie od stycznia do sierpnia br. spadły w skali roku cennikowe wpływy reklamowe „Metra”, „Polski”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Super Expressu”. Znacząco wzrosły natomiast przychody „Naszego Miasta” i „Rzeczpospolitej”.
Przez pierwszych osiem miesięcy br. dzienniki zarobiły cennikowo z reklam 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Największe przychody osiągnęła w tym roku „Gazeta Wyborcza” - 261,1 mln zł. To o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Z kolei największe wzrosty wpływów z reklam osiągnęły „Nasze Miasto”, „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Pierwszy tytuł zarobił 20,9 mln zł (19,6 proc. w górę), „Rzeczpospolita” - 64,1 mln zł (13,7 proc. więcej), a „Puls Biznesu” - 18,3 mln zł (9,4 proc. w górę).
Pozostałe dzienniki z czołówki zanotowały niższe przychody niż przed rokiem. Największy procentowy spadek nastąpił w „Metrze” - wynosi 12,4 proc. (z 65,7 mln zł do 57,5 mln zł). 7,5 proc. mniej zarobił też dziennik „Polska” - 139,5 mln zł.
W „Dzienniku Gazecie Prawnej” wydatki reklamowe były niższe niż rok wcześniej o 4,3 proc. i wyniosły 35,8 mln zł. „Super Express” zarobił 2,5 proc. mniej (77 mln zł), a „Fakt” - 0,9 proc. mniej (107,4 mln zł).
Według szacunków Starlinka faktyczne wydatki reklamowe w dziennikach w pierwszej połowie br. wyniosły 138,1 mln zł, o 13,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 19,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I – VIII 2014 | I-VIII 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 259 475 470 zł | 261 071 312 zł | 0,6 |
POLSKA | 150 761 143 zł | 139 505 247 zł | -7,5 |
FAKT | 108 437 252 zł | 107 435 731 zł | -0,9 |
SUPER EXPRESS | 78 924 509 zł | 76 953 094 zł | -2,5 |
RZECZPOSPOLITA | 56 367 428 zł | 64 101 530 zł | 13,7 |
METRO | 65 650 507 zł | 57 504 285 zł | -12,4 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 37 380 300 zł | 35 783 670 zł | -4,3 |
NASZE MIASTO | 17 484 745 zł | 20 907 322 zł | 19,6 |
PULS BIZNESU | 16 748 530 zł | 18 322 519 zł | 9,4 |
GAZETA POMORSKA | B.D. | 16 797 305 zł | B.D. |
razem | 993 179 436 zł | 982 665 764 zł | -1,1 |
Dołącz do dyskusji: „Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)