SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)

W okresie od stycznia do sierpnia br. spadły w skali roku cennikowe wpływy reklamowe „Metra”, „Polski”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Super Expressu”. Znacząco wzrosły natomiast przychody „Naszego Miasta” i „Rzeczpospolitej”.

Przez pierwszych osiem miesięcy br. dzienniki zarobiły cennikowo z reklam 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Największe przychody osiągnęła w tym roku „Gazeta Wyborcza” - 261,1 mln zł. To o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Z kolei największe wzrosty wpływów z reklam osiągnęły „Nasze Miasto”, „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”. Pierwszy tytuł zarobił 20,9 mln zł (19,6 proc. w górę), „Rzeczpospolita” - 64,1 mln zł (13,7 proc. więcej), a „Puls Biznesu” - 18,3 mln zł (9,4 proc. w górę).

Pozostałe dzienniki z czołówki zanotowały niższe przychody niż przed rokiem. Największy procentowy spadek nastąpił w „Metrze” - wynosi 12,4 proc. (z 65,7 mln zł do 57,5 mln zł). 7,5 proc. mniej zarobił też dziennik „Polska” - 139,5 mln zł.

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” wydatki reklamowe były niższe niż rok wcześniej o 4,3 proc. i wyniosły 35,8 mln zł. „Super Express” zarobił 2,5 proc. mniej (77 mln zł), a „Fakt” - 0,9 proc. mniej (107,4 mln zł).

Według szacunków Starlinka faktyczne wydatki reklamowe w dziennikach w pierwszej połowie br. wyniosły 138,1 mln zł, o 13,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 19,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I – VIII 2014

I-VIII 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

259 475 470 zł

261 071 312 zł

0,6

POLSKA

150 761 143 zł

139 505 247 zł

-7,5

FAKT

108 437 252 zł

107 435 731 zł

-0,9

SUPER EXPRESS

78 924 509 zł

76 953 094 zł

-2,5

RZECZPOSPOLITA

56 367 428 zł

64 101 530 zł

13,7

METRO

65 650 507 zł

57 504 285 zł

-12,4

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

37 380 300 zł

35 783 670 zł

-4,3

NASZE MIASTO

17 484 745 zł

20 907 322 zł

19,6

PULS BIZNESU

16 748 530 zł

18 322 519 zł

9,4

GAZETA POMORSKA

B.D.

16 797 305 zł

B.D.

razem

993 179 436 zł

982 665 764 zł

-1,1

Dołącz do dyskusji: „Metro” i „Polska” dużo mniej z reklam, w górę „Nasze Miasto” i „Rzeczpospolita”, liderem „Gazeta Wyborcza” (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl