Menedżerowie Mediacapu dają 20 proc. więcej za akcje firmy
Cena w wezwaniu do sprzedaży akcji holdingu Mediacap, ogłoszonym przez czwórkę menedżerów i akcjonariuszy firmy, została podwyższona z 2,70 do 3,25 zł.
Wezwanie z ceną 2,70 zł zostało ogłoszone na początku lipca przez porozumienie akcjonariuszy Mediacapu, które tworzą spółka Ravenmedia (nie ma obecnie żadnych akcji holdingu), prezes Mediacapu Jacek Olechowski (bezpośrednio i poprzez dwie zagraniczne firmy ma 9,8 mln walorów stanowiących 52,08 proc. kapitału holdingu), wiceprezes Edyta Gurazdowska (1,32 mln akcji stanowiących 7,02 proc. kapitału), wiceprezes Marcin Jeziorski (855,2 tys. akcji, 4,54 proc. kapitału) oraz przewodniczący rady nadzorczej Artur Osuchowski (137,7 tys. akcji, 0,73 proc. kapitału).
W sumie członkowie porozumienia są właścicielami 12,11 mln akcji stanowiących 64,38 proc. kapitału Mediacapu. W ramach wezwania chcą kupić pozostałe 6,7 mln walorów.
Przy cenie 2,70 zł za sztukę pakiet objęty wezwaniem jest wart 18,1 mln zł, a przy nowej cenie 3,25 zł - 21,8 mln zł. Zapisy do sprzedaży akcji będą przyjmowane do 24 sierpnia.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W połowie lipca fundusze MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar SICAV-SIF zapowiedział, że nie sprzedadzą posiadanych akcji Mediacapu po 2,70 zł, oceniając, że taka cena nie odzwierciedla wartości godziwej tych walorów.
Natomiast Kalasideco Holdings zadeklarował, że chce sprzedać posiadane 292,5 tys. akcji Mediacapu po 2,70 zł.
Mediacap dokupił udziały Freundschaft i LTTM
W połowie marca poinformowano, że należąca do Medicapu Grupa Freundschaft (wówczas działająca jeszcze pod nazwą The Digitals) za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (obecnie Freundschaft), stając się jej jedynym właścicielem. Tydzień później ogłoszono rebranding Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, a Grupy S/F (obejmującej też agencje Booost, The Difitals i Emlab) na Grupę Freundschaft.
W drugiej połowie maja Mediacap dokupił za 4,2 mln zł 18,43 proc. udziałów agencji influencer marketingu LTTM, dzięki czemu ma już 94,85 proc. jej walorów. Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset. W skład grupy kapitałowej Mediacap wchodzi też firma badawcza IQS.
W pierwszym kwartale br. holding Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 11,9 proc. do 30,16 mln zł, a jego strata netto zmalała z 3,02 mln zł do 833 tys. zł.
W ub.r. zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku. Wpływy należących do niego Grupy S/F i IQS skurczyły się o ponad 20 proc., natomiast Grupa LTTM wzrost o 19 proc. osiągnęła dzięki przejęciom.
Na początku lipca walne zgromadzenie Mediacapu zdecydowało, że zgodnie z rekomendacją zarządu z zeszłorocznego jednostkowego zysku 899,7 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy i pozostawione na cele rozwojowe firmy, a 87,7 tys. zł na pokrycie straty z wcześniejszych lat.
Dołącz do dyskusji: Menedżerowie Mediacapu dają 20 proc. więcej za akcje firmy
Jak zawsze redakcja przestawia przecinki i kropki wprowadzając w błąd.
p.s. Komu Olechowski chce sprzedać Mediacap ;)?
S4