Menedżerowie Mediacapu znów ogłoszą wezwanie do sprzedaży akcji
Porozumienie, w którym są Raven, Posella IF1, Posella, Jacek Olechowski, Edyta Gurazdowska, Marcin Jeziorski i Artur Osuchowski, ogłosi wezwanie do sprzedaży wszystkich akcji holdingu marketingowo-badawczego Mediacap - poinformowała spółka w komunikacie.
Zamiarem stron porozumienia jest ogłoszenie wezwania do 14 października. Strony nie podjęły jeszcze decyzji odnośnie ceny w ramach wezwania.
Spółka Ravenmedia nie ma obecnie żadnych akcji holdingu Mediacap, prezes Mediacapu Jacek Olechowski bezpośrednio i poprzez dwie zagraniczne firmy ma 9,8 mln walorów stanowiących 52,08 proc. kapitału holdingu, wiceprezes Edyta Gurazdowska - 1,32 mln akcji stanowiących 7,02 proc. kapitału, wiceprezes Marcin Jeziorski - 855,2 tys. akcji, 4,54 proc. kapitału, a przewodniczący rady nadzorczej Artur Osuchowski - 137,7 tys. akcji, 0,73 proc. kapitału.
Udziałowcami Ravenmedia są menedżerowie Mediacapu Edyta Gurazdowska i Marcin Jeziorski oraz spółka Posella IF1 kontrolowana przez Jacka Olechowskiego.
Poprzednie wezwanie na akcje Mediacapu nie doszło do skutku
Porozumienie akcjonariuszy pierwszy raz wezwanie na walory Mediacapu ogłosiło na początku lipca. Początkowo zaproponowało 2,70 zł za walor, natomiast w połowie sierpnia podwyższono cenę do 3,25 zł.
W połowie lipca fundusze MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar SICAV-SIF zapowiedział, że nie sprzedadzą posiadanych akcji Mediacapu po 2,70 zł, oceniając, że taka cena nie odzwierciedla wartości godziwej tych walorów. Natomiast Kalasideco Holdings zadeklarował, że chce sprzedać posiadane 292,5 tys. akcji Mediacapu po 2,70 zł.
Pod koniec sierpnia pośredniczące w wezwaniu biuro maklerskie mBanku poinformowało, że w związku z nieziszczeniem się warunku określonego w wezwaniu na Mediacap, nabywający, czyli Ravenmedia, nie kupi akcji spółki. Chodzi o niespełnianie się warunku, o którym mowa pkt. 30 wezwania, czyli wymóg podjęcia przez walne zgromadzenie spółki uchwały o wycofaniu akcji spółki z obrotu na GPW do 24 sierpnia.
Mediacap dokupił udziały Freundschaft i LTTM
We wtorek na koniec sesji giełdowej kurs Mediacapu wynosił 2,90 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 54,58 mln zł,
W pierwszej połowie br. Mediacap w ujęciu skonsolidowanym osiągnął wzrost przychodów o 29,3 proc. do 65,73 mln zł i wyniku netto z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.
W połowie marca poinformowano, że należąca do Medicapu Grupa Freundschaft (wówczas działająca jeszcze pod nazwą The Digitals) za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (obecnie Freundschaft), stając się jej jedynym właścicielem. Tydzień później ogłoszono rebranding Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, a Grupy S/F (obejmującej też agencje Booost, The Difitals i Emlab) na Grupę Freundschaft.
W drugiej połowie maja Mediacap dokupił za 4,2 mln zł 18,43 proc. udziałów agencji influencer marketingu LTTM, dzięki czemu ma już 94,85 proc. jej walorów. Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset. W skład grupy kapitałowej Mediacap wchodzi też firma badawcza IQS.
Dołącz do dyskusji: Menedżerowie Mediacapu znów ogłoszą wezwanie do sprzedaży akcji