SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MEC po stracie budżetu Orange bez 15 proc. obrotów i zwolnień. „Mamy duże portfolio i plany nowobiznesowe”

Budżet reklamowy Orange Polska, utracony właśnie na rzecz Initative Media Warszawa, stanowił ok. 15 proc. obrotów domu medmiowego MEC, a pracowało przy tym 8 proc. zatrudnionych w firmie. - Wielkość obsługiwanego portfolio, tempo rozwoju usług specjalistycznych oraz plany nowobiznesowe pozwalają nam po odejściu Orange zachować dotychczasowy poziom zatrudnienia - zapewnia Izabela Albrychiewicz, szefowa MEC.

Izabela AlbrychiewiczIzabela Albrychiewicz

MEC stracił po sześciu latach współpracy obsługę mediową budżetu reklamowego Orange Polska (do końca ub.r. działającego jako Grupa TP i PTK Centertel) w wyniku przetargu wygranego przez Initative Media Warszawa (więcej na ten temat).

Orange to jeden z pięciu największych marketerów na polskim rynku - od stycznia do października br. cennikowe wydatki reklamowe telekomu wyniosły, bez uwzględnienia internetu, 484,3 mln zł (według Kantar Media - zobacz szczegóły).

Jak poinformowała Wirtualnemedia.pl Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału MEC, wydatki reklamowe Orange stanowiły ok. 15 proc. obrotów domu mediowego, a w obsługę tego budżetu zaangażowanych było 8 proc. pracowników firmy (zatrudnionych jest w niej ok. 220 osób).

- Wielkość obsługiwanego portfolio, tempo rozwoju usług specjalistycznych oraz plany nowobiznesowe pozwalają nam po odejściu Orange zachować dotychczasowy poziom zatrudnienia. Zamierzamy wzmocnić wybrane teamy klienckie oraz komórki specjalistyczne, m.in. w obszarze digital i badań - zapowiada Izabela Albrychiewicz. - Nasz biznes to ludzie, a w MEC pracują pierwszoligowi specjaliści rynkowi -  także z tego powodu nasza strategia zakłada utrzymanie zespołu - podkreśla.

MEC to największy dom mediowy w Polsce - w ub.r. jego obroty wyniosły 440 mln euro, o 103 mln euro więcej niż drugiego pod tym względem MediaComu (według raportu RECMA - zobacz szczegóły). Najważniejszymi klientami MEC pozostają Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka i drogerii Hebe), Kompania Piwowarska, Nestlé Polska, Nivea Polska, Henkel Polska i Orlen. Przypomnijmy, że od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe Jeronimo Martins Polska w mediach pozainternetowych wyniosły 174,8 mln zł (więcej na ten temat), a Kompanii Piwowarskiej - 106,3 mln zł (więcej o tym).

W br. MEC pozyskał obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów m.in. firm Walmark, H&M, Międzychód, Kratki i Scotts, a w zakresie kreacji, social media i badań - m.in. Nestlé Polska, Coty Polska i Colgate-Palmolive. W październiku br. stracił natomiast na rzecz OMD obsługę mediową spółek Hortex Holding i Polski Ogród (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: MEC po stracie budżetu Orange bez 15 proc. obrotów i zwolnień. „Mamy duże portfolio i plany nowobiznesowe”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pan plan
gdzie w tym rankingu jest initiative media? http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mec-i-mediacom-najwiekszymi-domami-mediowymi-w-polsce-top-10
odpowiedź
User
Matematyk Szymon Patyk
To oznacza, że się umiarkowanie starali. 15% obrotu (i tak zaniżone w wg realnych kwot) i 8% zaangażowania osobowego. Nic dziwnego, że Orange odszedł.
odpowiedź
User
Duży Dick
Swoją drogą to czy reklamodawcy w Polsce mogą się nauczyć, że przetargi robi się odpowiednio wcześniej aby decyzje zapadały nie na tydzień przed Świętami ale dwa miesiące wcześniej by wszyscy mogli mieć czas na restrukturyzację, zmiany w zespołach i kontrolowane przekazanie biznesu?
A nie dziś przetarg, jutro kupujemy TV na styczeń?
odpowiedź