McDonald’s będzie sponsorem piłkarskiego mundialu w Rosji i Katarze
Sieć restauracji McDonald’s przedłużyła umowę z FIFA na sponsorowanie piłkarskich mistrzostw świata w Rosji i Katarze. Wśród sponsorów imprezy są także Coca-Cola, Adidas, Sony i Visa.
McDonald’s jest sponsorem piłkarskiego mundialu od 20 lat. Na podstawie umowy podpisanej obecnie z FIFA sieć restauracji będzie zaangażowana także w dwa najbliższe turnieje - w Rosji w 2018 roku oraz w Katarze cztery lata później.
Wartości umowy sponsorskiej nie ujawniono, wiadomo jednak, że McDonald’s zapewni funkcjonowanie swoich lokali w miastach, w których będą rozgrywane mecze, poza tym będzie odpowiadać za wyprowadzanie piłkarzy na mecze przez dzieci.
Oprócz McDonalda umowy dotyczące sponsoringu mistrzostw w Rosji i Katarze podpisały z FIFA także inne firmy, wspierające już wcześniejsze mundiale - Coca-Cola, Adidas, Sony i Visa. W 2013 roku zapłaciły one FIFA łącznie 180 mln dol. Z kolei sama organizacja w tym samym okresie zarobiła prawie 1,4 mld dol. 600 mln dol. z tej kwoty pochodziło ze sprzedaży praw do transmisji meczów, a 400 mln dol. od sponsorów i innych partnerów biznesowych.
Dołącz do dyskusji: McDonald’s będzie sponsorem piłkarskiego mundialu w Rosji i Katarze