SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mastercard z karą 570,5 mln euro za zawyżanie cen dla klientów

Komisja Europejska nałożyła na Mastercard karę w wysokości 570,5 mln euro. Powodem jest ograniczanie przez firmę korzystania przez sprzedawców z bardziej korzystnych opłat intercharge, co skutkowało wzrostem ich kosztów oraz w konsekwencji cen ponoszonych przez konsumentów.

 

W trakcie dochodzenia prowadzonego w sprawie niedozwolonych praktyk stosowanych przez Mastercard Komisja Europejska ustaliła że firma wprowadziła sztuczne ograniczenia dla sprzedawców.

Mastercard nie pozwalał sprzedawcom na rynkach europejskich na korzystanie z usług innego banku niż ten który działał w kraju sprzedawcy, nawet wówczas gdy banki w innych krajach oferowały korzystniejsze opłaty typu intercharge.

Według KE dochodzenie wykazało, że w konsekwencji detaliści ponosili większe koszty związane z otrzymaniem pieniędzy za zakupy dokonywane kartą, co w rezultacie prowadziło także do wzrostu cen dla końcowych nabywców w poszczególnych krajach Europy.

Komisja uznała, że praktyki stosowane przez Mastercard doprowadziły do niedozwolonych różnic w traktowaniu sprzedawców na poszczególnych rynkach wspólnoty i świadczyły o wykorzystywaniu przez firmę pozycji monopolisty.

KE zaznaczyła, że niedozwolone ograniczenia były stosowane przez Mastercard w przeszłości i trwały krócej niż dwa lata, a obecnie firma nie stosuje tego rodzaju praktyk. Pomimo tego Komisja postanowiła ukarać Mastercard grzywną w wysokości 570,5 mln euro. Firma w wydanym oświadczeniu pogodziła się z kwotą kary i poinformowała, że uwzględniła ją już w raporcie finansowym za IV kwartał ub.r.

Dołącz do dyskusji: Mastercard z karą 570,5 mln euro za zawyżanie cen dla klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PR
Taka informacja "przykrywa" wszystkie wysiłki w promowaniu pozytywnych działań firmy - Openery, WOŚP-y, konferencje branżowe itp. Firma musi być przede wszystkim uczciwa wobec klientów.
odpowiedź