SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet i rynek smartfonów tracą impet. „Czas walki o użytkownika”

Według raportu „Internet Trends 2017” przygotowanego przez Mary Meeker przyrost użytkowników internetu zaczyna tracić tempo, podobnie jak dynamika wzrostu smartfonów na globalnym rynku. Z kolei reklama internetowa niebawem przerośnie wartością segment telewizyjny. - Biznesy internetowe nie będą rosły dlatego, że więcej osób będzie korzystało z internetu, ale dlatego że będą sobie wyrywały użytkowników. Nadchodzi czas walki o zaangażowanie użytkowników, których uwaga na dzień dzisiejszy jest bardzo rozproszona - takie wnioski z raportu wyciąga w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Gola, partner generalny w SpeedUp Group.

 

„Internet Trends 2017”, podobnie jak poprzednie wersje raportu został przygotowany przez Mary Meeker, ekspertkę branży internetowej oraz partnera w firmie Kleiner Perkins Caufield & Byers. Na coroczne opracowania Mary Meeker czeka cała światowa branża technologiczna chcąc poznać kompleksowy obraz globalnego segmentu IT oraz rysujących się na nim trendów.

Według nowego wydania raportu globalny przyrost użytkowników internetu od kilku lat wykazuje wyhamowanie. Obecnie ich liczba wynosi 3,4 mld i wzrosła rok do roku o 10 proc., w poprzednich latach dynamika ta była wyższa.

Tendencja spadkowa dotyczy także sprzedaży smartfonów, wzrost w tym segmencie w ub.r. osiągnął poziom 3 proc., podczas gdy w roku poprzednim było to 10 proc.

Zgodnie z przedstawionymi w raporcie trendami zmienia się sposób korzystania z cyfrowych mediów jeśli chodzi o urządzenia. Na czoło wysuwają się smartfony i tablety, które wygrywają coraz wyraźniej z laptopami i desktopami. Ogólnie w ub.r. przeciętny użytkownik w USA dziennie spędzał 5,6 godzin na konsumpcji treści w formie cyfrowej.

W ub.r. wartość reklamy internetowej osiągnęła w USA kwotę 73 mld dol. W tym obszarze rysuje się coraz wyraźniejsza rola segmentu mobile.

Szybkie zmiany następują też globalnie pod względem wydatków reklamowych na linii internet – tradycyjna telewizja. Już teraz segment cyfrowy dogania reklamę telewizyjną, a według prognoz przerośnie ją w br.

Raport wskazuje także że na rynku reklamy w segmencie social media. Choć największymi przychodami wykazał się Google, to jednak wyższą dynamikę wzrostów reklamowych wykazuje Facebook (62 proc. rok do roku) co pozwala przewidywać, że w nadchodzących latach Facebook może poważnie zagrozić Google na rynku reklamy.

Cały raport „Internet Trends 2017” został zaprezentowany w internecie w formie prezentacji zawierającej w sumie 355 slajdów.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Gola, partner generalny w SpeedUp Group ocenia, że wnioski płynące z nowego raportu Mary Meeker świadczą o poważnych zmianach w globalnym sektorze internetu oraz nowych technologii.

- Raport pokazuje bardzo wyraźny spadek tempa wzrostu użytkowników internetu - rośnie liczba osób podłączonych do internetu i korzystających z usług mobile ale spada tempo tego przyrostu - przypomina Bartłomiej Gola. - Oznacza to, że biznesy internetowe nie będą rosły dlatego, iż więcej osób będzie korzystało z internetu, ale dlatego że będą sobie wyrywały użytkowników. Nadchodzi czas walki o zaangażowanie użytkowników, których uwaga na dzień dzisiejszy jest bardzo rozproszona. Wygrywa ten, komu uda się zdobyć ich uwagę - ludzie mogą albo obejrzeć film na Netflixie albo poczytać książkę korzystając z Legimi, posłuchać radia albo skorzystać z Spotify. Zwycięzcą będzie ten kto ich przyciągnie - prognozuje Bartłomiej Gola.

Dołącz do dyskusji: Internet i rynek smartfonów tracą impet. „Czas walki o użytkownika”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
http://netpoint.systems
Ten trend widać już od dawna, po tym m.in jak Google faworyzuje strony mobilne, jest to naturalna kolej rzeczy, wszyscy dzis mamy smartfony i korzystamy z nich non stop.
0 0
odpowiedź