„Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród” w I kwartale. „Działkowiec” na czele sprzedaży
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie był „Działkowiec”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Mój Piękny Ogród”. Zyskał tylko magazyn „Mam Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w I kwartale 2016 roku wyniosła 99 093 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku zmniejszyła się ona o 3,68 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 842 egz., po wzroście o 4,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,47 proc. do 65 086 egz.
Piąty był „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale br. na poziomie 37 226 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,13 proc. Miesięcznik ten w I kwartale ub.r. był czwarty.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Działkowiec |
160 350 |
99 109 |
99 093 |
171 800 |
102 874 |
102 874 |
-3,68% |
Mam Ogród |
126 071 |
77 842 |
77 842 |
144 233 |
74 381 |
74 381 |
4,65% |
Przepis na Ogród |
112 732 |
65 086 |
65 086 |
135 613 |
77 001 |
77 001 |
-15,47% |
Mój Ogródek |
85 033 |
38 625 |
38 608 |
113 303 |
40 499 |
40 499 |
-4,67% |
Mój Piękny Ogród |
67 000 |
37 226 |
37 226 |
80 667 |
50 397 |
50 397 |
-26,13% |
Magnolia |
65 333 |
25 284 |
25 284 |
61 933 |
31 716 |
31 713 |
-20,27% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 673 |
2 600 |
8 000 |
2 977 |
2 887 |
-9,94% |
W marcu 2016 roku nowym liderem został „Mam Ogród”, który awansował z miejsca trzeciego. Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zwiększyła się o 42,21 proc. do 124 365 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na drugie miejsce spadł „Działkowiec” (108 970 egz.; w dół o 2,67 proc.), a podium uzupełnia będący przed rokiem drugi „Przepis na Ogród” (81 302 egz.; - 15,30 proc.).
Również i tutaj największy spadek odnotował „Mój Piękny Ogród” - było to 29,19 proc. do 40 584 egz. Magazyn ten spadł z czwartej na piątą lokatę.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Mam Ogród |
175 112 |
124 365 |
124 365 |
154 700 |
87 451 |
87 451 |
42,21% |
Działkowiec |
168 200 |
109 020 |
108 970 |
172 250 |
111 958 |
111 958 |
-2,67% |
Przepis na Ogród |
135 500 |
81 302 |
81 302 |
165 000 |
95 984 |
95 984 |
-15,30% |
Mój Ogródek |
91 000 |
46 388 |
46 338 |
113 560 |
53 793 |
53 793 |
-13,86% |
Mój Piękny Ogród |
73 500 |
40 584 |
40 584 |
95 000 |
57 312 |
57 312 |
-29,19% |
Magnolia |
80 000 |
30 214 |
30 214 |
78 000 |
41 250 |
41 248 |
-26,75% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 705 |
2 627 |
8 000 |
2 937 |
2 870 |
-8,47% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród” w I kwartale. „Działkowiec” na czele sprzedaży