SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów tylko „Polityka” zanotowała spadek przychodów reklamowych.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że magazyny od stycznia do czerwca cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach 14,8 proc. więcej niż w I połowie ub.r. Przychody reklamowe liczone razem z autopromocją wzrosły w skali roku o 14,9 proc., natomiast same wydatki na autopromocję - o 16,5 proc.

>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Rekordowy wzrost wpływów reklamowych w I połowie br. - dokładnie 118,7 proc. - osiągnął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 76,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Wprost” (AWR Wprost) - o 57,7 proc. więcej.

>>> „Przekrój” stracił najwięcej, do góry „Wprost” i „Gazeta Polska”

Powyżej poziomu wzrostu całego segmentu zwiększyły się też przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) i „Vivy!” (Edipresse Polska) - odpowiednio o 37,3 i 18,3 proc. Natomiast jednocyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Gala” - 9,7 proc., i „Claudia” (oba tytuły - G+J Polska) - 6,7 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,9 proc., oraz „Party” - 2,4 proc., i „Przyjaciółka” (oba tytuły - Edipresse Polska) - 1,1 proc.

>>> „Gala” dalej traci najwięcej, zyskuje „Show”


Jedynym magazynem z czołówki, który w I połowie br. zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Wpływy reklamowe tygodnika spadły o 12 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  I półrocze 2011 I półrocze 2010
Newsweek Polska 59 170 904 zł 56 425 467 zł
Tele Tydzień 57 470 664 zł 41 848 033 zł
Twój Styl 52 136 290 zł 29 602 949 zł
Wprost 50 759 566 zł 32 184 090 zł
Viva! 43 231 139 zł 36 555 263 zł
Polityka 39 068 498 zł 44 388 746 zł
Claudia 30 704 793 zł 28 787 729 zł
Przyjaciółka 25 548 179 zł 25 265 127 zł
Świat Kobiety 24 434 950 zł 11 170 180 zł
Gala 24 113 743 zł 21 977 760 zł
Party 23 153 849 zł 22 615 988 zł
monitorowane tytuły razem 1 300 757 154 zł 1 133 034 339 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 1 421 386 073 zł 1 236 616 593 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 120 628 919 zł 103 582 254 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
A może ktoś pokusiłby się o nałożenie na to współczynnika wzrostu cen cennikowych - w niektórych tytułach ponad 40%.
Wzrost RC nie przekłada się w aż takim stopniu na wzrost cen netto (o ile w ogóle się przekłada) w związku z tym magazyny mogą tracić a nie zyskiwać reklamowo.
Kantar Media coraz bardziej oddala się od świata rzeczywistego.
20 12
odpowiedź
User
Marek
CENNIKOWO TAK, to sie zgadza. Ale od dawna nikt ich nie stosuje.
20 12
odpowiedź
User
gość
No to Kantar popłynął... Prezentowane dane nijak nie nie mają się do rzeczywistości, nie wiem więc po co w ogóle są publikowane.
20 12
odpowiedź