Magazyn „Time” z nakładam niższym o milion, „Sports Illustrated” i „Fortune” rzadziej w kioskach
Koncern Time Inc. w ramach oszczędności postanowił obniżyć o milion egzemplarzy nakład swojego sztandarowego magazynu „Time”. Cięcia mają dotyczyć też innych tytułów, które będą się ukazywać z mniejszą częstotliwością. Chodzi między innymi o „Sports Illustrated”, „Fortune” i „Entertainment Weekly”.
Nieoficjalne informacje na temat wydawniczych planów Time Inc. podał dziennik „Tha Wall Street Journal” na podstawie własnych źródeł w wydawnictwie.
Zgodnie z doniesieniami od początku 2018 r. Time Inc. obniży z 3 do 2 mln egzemplarzy nakład magazynu „Time” – spoleczno – politycznego tygodnika obecnego na amerykańskim rynku od 1923 r.
Redukcje mają też dotyczyć 7 innych tytułów wydawanych przez Time Inc. Wśród nich są popularne magazyny „Sports Illustrated”, „Fortune” i „Entertainment Weekly”, które zgodnie z planem będą się ukazywać z mniejszą częstotliwością niż dotąd. Przykładem może być „Sports Illustrated” – w 2018 r. na rynku ma się pojawić 27 numerów tego wydawnictwa zamiast 38 , które trafią do sprzedaży do końca br.
Według informacji uzyskanych przez „WSJ” obecne ograniczenia w dostępności konkretnych tytułów z portfolio Time Inc. jest częścią zapowiedzianego wcześniej przez firmę programu oszczędnościowego, który ma przynieść w przyszłości 400 mln dol.
Same oszczędności z kolei są efektem przewidywanych przez spółkę słabszych wyników finansowych w III kwartale br. spowodowanych przede wszystkim stratami w segmencie reklamowym.
Dołącz do dyskusji: Magazyn „Time” z nakładam niższym o milion, „Sports Illustrated” i „Fortune” rzadziej w kioskach