Magazyn „Rolling Stone” wystawiony na sprzedaż
Magazyn „Rolling Stone” został wystawiony na sprzedaż. Właściciel tytułu, wydawnictwo Wenner Media poszukuje obecnie kupca na większościowy pakiet udziałów w firmie i liczy że nowy właściciel przywróci kultowej marce pozycję na rynku.
„Rolling Stone” jest dwutygodnikiem ukazującym się od 1967 r. Publikuje materiały związane z muzyką i kulturą. Od kilku lat magazyn pogłębia się w kryzysie spowodowanym słabnącą sprzedażą tytułu, odpływem reklamodawców i niedostateczną obecnością w segmencie cyfrowym.
Teraz według informacji podanych przez zachodnie media (m.in. dziennik „The New York Times” i serwis Variety) założyciel „Rolling Stone” Jann Wenner oraz jego syn Gus zamierzają sprzedać swój większościowy pakiet udziałów w wydawnictwie Wenner Media, do którego należy „Rolling Stone”.
Według doniesień Wennerowie zlecili jednej z firm doradczych poszukanie inwestora, który byłby skłonny zakupić większościowy pakiet Wenner Media (od ub.r. 49 proc. akcji należy do singapurskiej firmy Bandland Technologies).
Już wcześniej Wenner Media pozbyło się dwóch innych tytułów należących do tego wydawnictwa – chodzi o magazyny „Us Weekly” oraz „Men’s Journal”.
Na razie nie wiadomo jakiej kwoty Wennerowie oczekują w zamian za udziały w wydawnictwie. W rozmowie z „NYT” Jann Wenner zdradził jednak, że liczy na majętnego inwestora który przywróci „Rolling Stone” jego dawną popularność i prestiż.
Dołącz do dyskusji: Magazyn „Rolling Stone” wystawiony na sprzedaż