„M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu
Serial „M jak miłość” po okresie spadku widowni, w minionym sezonie znów miał więcej widzów niż rok wcześniej, a jego wpływy z reklam wzrosły o 27 proc. do 127 mln zł. TVP jesienią zwiększy liczbę odcinków emitowanych w tygodniu.
W okresie od września ub.r. do połowy czerwca br. nadawane w TVP 2 w poniedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jak miłość" oglądało średnio 8,33 mln widzów, co dało stacji 50,35 proc. udziału w grupie 4+ - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej widownia serialu był nieco niższa (8,23 mln osób), a udział w 4+ był niemal taki sam (50,39 proc.). Wzrost udziału produkcja zanotowała jednak w grupie 16-49 - z 45,74 proc. w sezonie 2008/2009 do 46,67 proc. w sezonie 2009/2010. To odwrócenie tendencji, bo w poprzednich sezonach serial notował spadki oglądalności (między sezonem 2008/2009 a 2007/2008 stracił pół mln widzów).
Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” w minionym sezonie bez zmian była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł 12,39 proc., a nadawał on wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,42 proc.; „W11 – Wydział Śledczy”) i TVP 1 (8 proc.; gł. filmy, „Wyspa Harpera”, „Rzym” i „Teatr Telewizji”).
Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków serialu w minionym sezonie wyniosły 127,3 mln zł i były o 27,3 proc. wyższe niż w poprzednim sezonie, gdy wpływy ukształtowały się na poziomie 100 mln zł. Stało się tak, pomimo że w zakończonej właśnie serii odcinków było mniej niż w poprzedniej. W sezonie 2007/2008 przychody były jeszcze niższe, bo wyniosły 80,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial "M jak miłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów w średnim wieku i starszych oraz mieszkańców wsi, małych i średnich miast.
Utrzymujące się bardzo dobre wyniki serialu sprawiły, że kierownictwo TVP 2 zdecydowało, iż od września br. będzie on nadawany trzy razy w tygodniu, a nie dwa jak do tej pory. Poza poniedziałkiem i wtorkiem „M jak miłość” oglądać będzie można także w środy.
Widownia „M jak miłość” miesiąc po miesiącu
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Rok | Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
2009 | wrzesień | 7 491 690 | 47,24% | 43,93% |
2009 | październik | 8 115 406 | 49,14% | 45,76% |
2009 | listopad | 8 525 834 | 51,28% | 47,41% |
2009 | grudzień | 8 632 805 | 51,76% | 48,92% |
2010 | styczeń | 8 826 192 | 51,58% | 48,93% |
2010 | luty | 8 391 732 | 49,11% | 46,29% |
2010 | marzec | 8 972 119 | 53,62% | 50,18% |
2010 | kwiecień | 8 184 710 | 49,83% | 44,63% |
2010 | maj | 8 043 768 | 49,24% | 43,78% |
2010 | czerwiec | 7 556 132 | 48,48% | 42,97% |
średnia | 8 334 851 | 50,35% | 46,67% | |
2008/2009 | 8 230 681 | 50,39% | 45,74% | |
2007/2008 | 8 742 777 | 54,73% | 51,13% |
Top 10 odcinków serialu w minionym sezonie
Wszyscy 4+ | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 15-03-2010 | 9 385 333 | 55,27% |
2 | 22-03-2010 | 9 245 954 | 54,45% |
3 | 25-01-2010 | 9 237 793 | 53,85% |
4 | 19-01-2010 | 9 147 210 | 53,19% |
5 | 18-01-2010 | 9 113 208 | 53,77% |
6 | 16-03-2010 | 9 104 438 | 54,98% |
7 | 04-01-2010 | 9 033 461 | 51,87% |
8 | 30-11-2009 | 9 032 632 | 53,42% |
9 | 08-02-2010 | 8 986 124 | 52,24% |
10 | 09-02-2010 | 8 982 197 | 52,71% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji „M jak miłość”
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 – M jak miłość | 8 334 851 | 50,35% |
Polsat | 2 051 557 | 12,39% |
TVN | 1 890 227 | 11,42% |
TVP 1 | 1 324 416 | 8,00% |
Profil widowni serialu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 33,74% | 70 |
Kobiety | 66,26% | 128 | |
Wiek | 4-9 | 1,89% | 32 |
10-15 | 4,08% | 57 | |
16 - 19 | 3,21% | 55 | |
20 - 24 | 3,24% | 39 | |
25 - 29 | 6,01% | 68 | |
30 - 34 | 7,79% | 96 | |
35 - 39 | 7,31% | 105 | |
40 - 44 | 6,30% | 98 | |
45 - 49 | 7,32% | 101 | |
50 - 54 | 9,79% | 118 | |
55 - 59 | 11,08% | 147 | |
60+ | 31,99% | 166 | |
Wlk. miasta | Wieś | 40,81% | 105 |
< 50 tys. | 24,78% | 103 | |
50-100 tys. | 8,93% | 105 | |
100-200 tys. | 7,58% | 95 | |
> 200 tys. | 17,89% | 87 | |
Zawód | Top management | 6,91% | 88 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,91% | 104 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,00% | 93 | |
Emeryci | 40,31% | 157 | |
Inni | 18,87% | 60 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,78% | 111 |
Średnie | 30,90% | 103 | |
Wyższe | 12,35% | 108 | |
Inne | 5,97% | 45 |
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu