Lidl odpowiada Klubowi Jagiellońskiemu na list ws. reklam z Dorotą Wellman
Lidl Polska wystosował wczoraj oświadczenie, w którym tłumaczy się z zarzutów, jakie padły pod adresem tej sieci w liście otwartym Klubu Jagiellońskiego do Doroty Wellman. Żadnej z informacji jednak nie zaprzecza.
Dwa dni temu Stowarzyszenie Klub Jagielloński wystosowało list otwarty do dziennikarki TVN Doroty Wellman, krytykując jej udział w kampanii reklamowej Lidl Polska. Zwrócono w nim uwagę na nieuczciwe praktyki stosowane przez tę sieć handlową, np. sposób traktowania pracowników.
We wtorek Lidl Polska wydał oświadczenie dotyczące tego listu. Żadnemu z przytoczonych przez klub zarzutów nie zaprzeczył jednak wprost, jak i nie zakwestionował zatrudnienia w nowych reklamach Doroty Wellman (start właściwego etapu akcji zaplanowano na czwartek).
Poniżej treść oświadczenia Lidl Polska:
Lidl Polska podkreśla, iż jednym z głównych założeń polityki sieci jest otwartość na dialog ze wszystkim interesariuszami firmy, w tym przede wszystkim z pracownikami, którzy firmę tworzą i rozwijają. Tą samą zasadą firma kierowała się uczestnicząc w spotkaniach ze stroną związkową i prowadząc z nią korespondencję. Niemniej jednak każda współpraca wymaga woli i zaangażowania obu stron dialogu. Pragniemy więc podkreślić, że przyczyny rozwiązania związków zawodowych nie leżą po stronie pracodawcy.
Lidl Polska to obecnie organizacja dająca stabilne zatrudnienie ponad 14 000 osób na terenie całego kraju. Pracownicy są kluczowym ogniwem naszej firmy, dlatego w prowadzonych działaniach stawiamy nacisk na zapewnienie dobrych warunków pracy, a zasady, którymi się kierujemy, cechuje przede wszystkim transparentność. Wszyscy nasi pracownicy zatrudnieni są w oparciu o umowę o pracę. Ponadto objęci są pakietem dodatkowych świadczeń. Pakiet „Lidl dla Rodziny” to m.in.: bezpłatna prywatna opieka medyczna Medicover dla wszystkich pracowników firmy, bony z okazji Świąt Bożego Narodzenia, a dla dzieci pracowników paczki ze słodkościami, a także ważna dla wielu naszych pracowników wyprawka pierwszoklasisty. Firma dba także o rozwój swoich pracowników oferując im jasne ścieżki kariery i specjalne możliwości szkoleń. Tylko w samym 2015 roku firma przeznaczy ponad 20 mln złotych na programy rozwojowe i szkoleniowe swoich pracowników, nie zapominając jednocześnie o tak ważnej kwestii jaką są podwyżki - tylko w tym roku przeznaczono na nie ponad 30 mln złotych a otrzymali je pracownicy ponad 500 sklepów Lidl na terenie całej Polski, jak również pracownicy centrów dystrybucyjnych.
Ponadto pragniemy podkreślić, że Lidl Polska dba o to, aby klienci sklepów mieli dostęp do różnorodnej oferty produktów w konkurencyjnych cenach. Lidl współpracuje zarówno z dużymi polskimi dostawcami, będącymi liderami w swoich branżach, jak Grupa Maspex Wadowice, Grupa Animex, SM Mlekovita, Tarczyński S.A., jak i z tymi mniejszymi, lokalnymi, z którymi łączy firmę Lidl wieloletnia współpraca – takimi jak np. SM Jana, SM Koło, SM Głubczyce, SM KaMOS. Dzięki wieloletniej i owocnej współpracy, Lidl Polska notuje ok. 70% obrotu na towarach od polskich dostawców.
Lidl rozwija także eksport i stawia na promocję polskich produktów za granicą, czego przykładem są tygodnie polskie organizowane w sklepach Lidl w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Polscy dostawcy przy współpracy z Lidlem wyeksportowali tylko w samym 2014 roku produkty oryginalnych marek Lidl o łącznej wartości 2,3 mld złotych. To 2,5 proc. całkowitego krajowego eksportu produktów rolno - spożywczych w 2014 r. i aż o 800 mln zł więcej niż w 2013 r.
Dołącz do dyskusji: Lidl odpowiada Klubowi Jagiellońskiemu na list ws. reklam z Dorotą Wellman