'Lech. Będzie się działo'
'Fotograf poprawiający kosmyk włosów modelce, młody mężczyzna sprzątający mieszkanie po wizycie dziewczyny czy szykujący się do puszczania muzyki w klubie DJ'
To wszystko w stworzonych przez warszawski oddział agencji Publicis reklamach prasowych piwo Lech pozornie nie odgrywa pierwszoplanowej roli.
Rozpoczęła się właśnie przygotowana dla właściciela marki Lech, Kompanii Piwowarskiej SA, unikalna kampania wizerunkowa pod hasłem: „Lech. Będzie się działo”.
Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku piwa Lech jako marki, będącej elementem stylu życia konsumentów. To właśnie dlatego butelki z piwem nie są zbyt mocno eksponowane w reklamach i stanowią jedynie fragment scenerii. Na przykład kilka stoi na stoliku, który porządkuje młody amant w gumowych rękawiczkach na dłoniach, inna natomiast jest trzymana przez grzejącego się przy kominku mężczyznę – bohatera kolejnego z projektów.
Wszystkie reklamy zaprojektowano tak, by dopasować je do charakterystyki magazynu, w którym zostaną opublikowane. W dodatku na pierwszy rzut oka wydają się one normalnymi zdjęciami, na przykład z sesji mody. Autorzy reklam umieścili nawet na nich opisy, podobne do tych, które pojawiają się przy poszczególnych częściach ubioru modeli.
Ogłoszenia będą się ukazywać w 16 magazynach, takich jak np.: „Playboy”, „Film” czy „Fluid”. Media na potrzeby kampanii zaplanował dom mediowy Macroscope OMD.
„Przygotowana przez agencję Publicis kampania ma za zadanie dotarcie do ściśle określonych grup docelowych marki Lech - czytelników kilkunastu magazynów. Aby zwrócić ich uwagę, dostosowaliśmy projekty do profilu poszczególnych tytułów. Dodatkowo ogłoszenia są tak zaprojektowane, by przypominały raczej kolejne fotostory w magazynie, a nie jeszcze jedną reklamę” - powiedziała Agnieszka Murawińska, Account Manager Publicis.
Klient: Kompania Piwowarska SA
Przedstawiciel klienta:
Olga Korolec, Brand Group Director
Jacek Pobłocki, Brand Manager
Dom mediowy:
Macroscope OMD
Agencja: Publicis
Client Service:
Adam Miecznikowski, Group Account Director
Agnieszka Murawińska, Account Manager
Kreacja:
Maria Bator, Copywriter
Magdalena Drozdowska, Art Director
Początek kampanii: marzec 2006 r.
Dołącz do dyskusji: 'Lech. Będzie się działo'