„Kuba Wojewódzki” stracił 300 tys. widzów, ale jest liderem
Program „Kuba Wojewódzki” jesienią br. miał 300 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego w czasie emisji show udało się TVN utrzymać pozycję lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 19,6 mln zł.
Średnia oglądalność 13. serii „Kuby Wojewódzkiego” (emitowanej w okresie od 4 września do 27 listopada br. we wtorki o 22.30) wyniosła 1,58 mln widzów. Przełożyło się to na 18,94 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 23,36 proc. w grupie komercyjnej 16- 49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Widownia zakończonej właśnie edycji była niższa o 300 tys. osób niż tej emitowanej w analogicznym okresie ub.r. 11. serii programu. „Kubę Wojewódzkiego” śledziło wtedy bowiem średnio 1,88 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 21,99 proc. i 25,76 proc. udziału (więcej na ten temat).
Telewizja TVN w czasie emisji „Kuby Wojewódzkiego” była liderem rynku telewizyjnego. Na drugiej pozycji z wynikiem 14,68 proc. znalazł się Polsat, emitujący wówczas „CSI: Kryminalne Zagadki Miami”. Trzecie miejsce zajęła TVP2 (14,00 proc., „Magazyn Ekspresu Reporterów” oraz dokumenty z cyklu „ Świat bez fikcji” ), a czwarta była TVP1 (6,06 proc., „Na pierwszym planie” oraz filmy fabularne). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, z tym że przewaga TVN tu była jeszcze większa.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN-Kuba Wojewódzki | 1577665 | 18,94% | 23,36% |
Polsat | 1222215 | 14,68% | 16,36% |
TVP2 | 1165731 | 14,00% | 9,59% |
TVP1 | 504654 | 6,06% | 4,89% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków jesiennej serii programu były wyższe niż rok temu i wyniosły 19,6 mln zł. Nadawana w analogicznym okresie ub.r. 11. edycja przyniosła z reklam 16,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Format oglądać można również w serwisie tvnplayer.pl. Suma wyświetleń online odcinków „Kuby Wojewódzkiego” w okresie od 1 września do 28 listopada br. (do godz. 14.00) wyniosła 3 099 277.
Kolejna seria talk-show pojawi się w TVN wiosną 2013 roku.
fot. Wojciech Kurczewski/TVN
Dołącz do dyskusji: „Kuba Wojewódzki” stracił 300 tys. widzów, ale jest liderem