KRRiT ukarała nadawcę TV4 i TV6 za przekroczenie czasu emisji reklam
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Polsat, nadawcę kanałów TV4 i TV6, dwie kary - każdą w wysokości 15 000 zł. W stacjach przekroczono ustawowy limit czasu reklam, w tym autopromocji.
KRRiT prowadziła analizę programów TV4 i TV6 emitowanych w dniach 28-30 marca ub.r. Kontrola wykazała przekroczenie czasu emisji reklam. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.
W uzasadnieniu decyzji organ zwraca uwagę, że przedmiotem decyzji o ukaraniu były przekazy autopromocyjne, zawierające nacechowane emocjonalnie sformułowania, które bezpośrednio zachęcają do obejrzenia proponowanych pozycji programu.
- W rozumieniu art. 4 ust. 17 ustawy o rtv autopromocja jest reklamą. Reklamą nie jest ogłoszenie nadawcy, które zawiera jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji - informuje Krajowa Rada.
KRRiT nałożyła na Telewizję Polsat, która jest nadawcą TV4 i TV6, dwie kary finansowe każda w wysokości 15 tys. zł. Wymierzając karę KRRiT uwzględniła zakres i stopień szkodliwości naruszenia m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju. Pod uwagę wzięto również możliwości finansowe nadawcy.
Dołącz do dyskusji: KRRiT ukarała nadawcę TV4 i TV6 za przekroczenie czasu emisji reklam