SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieć kablowa UPC Polska zmieni nazwę na Play. Kampania w starym stylu, w reklamach Kulesza i Lichota

Od roku właścicielem sieci kablowej UPC Polska jest P4, do której należy operator sieci telekomunikacyjnej Play. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że firma zamierza postawić na jedną markę. W planach jest rebranding UPC Polska na Play - właśnie ruszyła nowa kampania sieci Play w starym stylu ze starymi gwiazdami - zniknęła tylko całkowicie marka UPC.

Leszek Lichota w reklamach PlayLeszek Lichota w reklamach Play

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. W rodzimej Francji firma świadczy usługi telefonii komórkowej, internetu i telewizji pod szyldem Free.

Dostęp do stacji telewizyjnych jest możliwy za pośrednictwem dekodera Freebox. Logicznym jest, że na jedną markę firma zdecyduje się też w Polsce. Pierwszym krokiem ku temu było hasło „UPC przeszło do Play” i towarzysząca temu kampania reklamowa.

Z naszych informacji wynika, że rebranding ma być wprowadzany stopniowo.

- Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - komentuje te doniesienia biuro prasowe Play.

W reklamach Play zamiast UPC

Właśnie ruszyła komunikacja oferty "W domu i poza domem – Play jest zawsze przy Tobie". W nowych spotach reklamowych występują Agata Kulesza, Leszek Lichota i Kuba Wojewódzki.

Agata Kulesza występuje w reklamach nowej oferty telewizyjnej Play, obejmującej dwa główne warianty: Telewizję Nowej Generacji (z pakietami kanałów i platformami streamingowymi) oraz Telewizję Max (tylko ze stacjami tv). Reklamy podkreślają, że ceny obu wariantów zaczynają się od 45 zł (z rabatem dla klientów Play), a klient może elastycznie dobierać różne pakiety w zależności od potrzeb.

W spocie Agata Kulesza podkreśla, że taka oferta pozwala swobodnie dobierać, testować i zmieniać pakiety. Szczegóły przedstawia aktor wcielający się w doradcę klientów w reklamach usług Play dla domu.

 

Z kolei Leszek Lichota reklamuje promocję, w ramach której osoba przenosząca numer do Play może kupić dwa abonamenty z pakietem 120 GB internetu 5G. Warunkiem jest korzystanie przez nią z jednej z usług domowych operatora: internetu lub telewizji, za minimum 25 zł miesięcznie (z uwzględnieniem rabatów).

W kampanii reklamowana jest też nowa oferta internetu światłowodowego od Play: z prędkością do 5 Gb/s i cenach od 35 zł miesięcznie. W spocie występuje Kuba Wojewódzki, któremu towarzyszy doradca klientów Play.

 

Ponadto przygotowano spot wizerunkowy opisujący wszystkie nowości w ofercie Play. W tej reklamie pojawia się też Dawid Kwiatkowski, który wystąpił w kilku kampaniach Play na Kartę.

Tłem muzycznym jest hit „Blinding Lights” The Weekend.

 

Mniejsze wydatki na marketing UPC i przeprowadzka do siedziby Play

Postawienie na markę Play pozwoli na oszczędności. Już teraz po wejściu na stronę internetową UPC, wita nas zarówno logo tej sieci kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego. W lutym informowaliśmy, że po zmianie właściciela UPC Polska o trzy czwarte ograniczyła aktywności reklamowe.

Stało się tak mimo zapewnień, że firma szybko nie zrezygnuje ze znanego w Polsce szyldu. - UPC to marka mocno zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników, kojarzy się z szybkim internetem i wysoką jakością usług, a to cel zbliżający nas mocno do siebie - przekonywał wiosną ub.r. Jean-Marc Harion, CEO Play.

Na początku lutego pracownicy UPC Polska przenieśli się z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do biurowca Neopark na Mokotowie, gdzie siedzibę ma operator Play.

Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że przeprowadzka dotyczyła kilkuset osób. - Biuro Play jest spore, wszyscy się zmieścili. Praca odbywa się w modelu hybrydowym, każdy ma swoje biurko. Poszczególne działy UPC i Play pracują razem - usłyszeliśmy od pracownika firmy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Kilka dni temu Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, do której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Od francuskiego funduszu private quity InfraVia Capital Partners zainkasował 1,775 mld zł. Sieć obejmuje 3,7 mln gospodarstw domowych. Po transakcji nowy podmiot będzie mógł wynająć światłowody konkurentom UPC. W budynkach, gdzie był tylko ten operator, swoje usługi będą mogły świadczyć na przykład Vectra, Polsat Box, Orange czy T-Mobile.

Bez marki UPC także w innych krajach

Po takich transakcjach, zazwyczaj stawiano na szyld strony przejmującej. Po fuzji Wizji TV z Cyfrą przez chwilę reklamowano platformę cyfrową jako Nowa Cyfra+, żeby później określać ją po prostu Cyfra+. Natomiast po tym jak 10 lat temu właściciel Cyfry+ przejął platformę N, wspólna usługa przez kilka lat funkcjonowała pod nazwą nc+, a jesienią 2019 roku przemianowano ją na Platformę Canal+. Marka N zniknęła też z nazw stacji wywodzących się z tej platformy - wiosną ub.r. nSport+ zmienił nazwę na Canal+ Sport 5.

Ponad dekadę temu marka Orange zastąpiła Telekomunikację Polską. Jeszcze wcześniej pomarańczową nazwę przyjęła dotychczasowa sieć mobilna Idea.

Nie wiadomo jakie zapisy odnośnie nazwy sieci UPC Polska znajdują się w umowie między Grupą Iliad a Liberty Global. Zdarza się, że w takich porozumieniach jest wyznaczony czas, kiedy ma dojść do rebrandingu.

W 2015 roku operator telekomunikacyjny Telefónica przejął hiszpańską platformę Canal+ i doszło do jej fuzji z Movistar TV, w efekcie na rynku pojawiła się platforma Movistar Plus+. Wtedy zaczęto odchodzić od francuskiej marki Canal+, aby nie płacić koncernowi Vivendi za korzystanie z niej. Rebranding objął wszystkie stacje z szyldem Canal+ wchodzące w skład Movistar Plus+.

Na koniec 2022 roku Play miał prawie 12,8 mln klientów usług mobilnych. Znajomość marki tego operatora jest więc znacznie większa niż UPC Polska, który jako sieć kablowa docierał głównie do mieszkańców większych miast. Na koniec 2021 roku operator kablowy miał 1,57 mln klientów.

Polska nie będzie jedynym krajem, z którego zniknie marka UPC, obecna tu od 2000 roku po przejęciu przez Liberty Global Polskiej Telewizji Kablowej (PTK). W 2018 roku Liberty Global sprzedał sieci kablowe w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech firmie Vodafone. Obecnie funkcjonują pod szyldem nowego właściciela. W Holandii UPC zmieniła nazwę na Ziggo, a w Szwajcari na Sunrise.

Dołącz do dyskusji: Sieć kablowa UPC Polska zmieni nazwę na Play. Kampania w starym stylu, w reklamach Kulesza i Lichota

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lipko
A wie ktoś może, czy pozostaną adresy mailowe @upcpoczta.pl?
odpowiedź
User
gord
Niech idą do nowych miast
odpowiedź
User
ups
Niech idą do nowych miast
Są w nowych (?) miastach i niestety ale furory nie robią :)
odpowiedź