W połowie roku marka Axa zniknie z rynku
W połowie tego roku z rynku ubezpieczycieli w Polsce zniknie marka Axa. Zostanie zastąpiona marką Uniqa. To skutek zakupu przez austriacką grupę ubezpieczeniową Uniqa od francuskiej grupy ubezpieczeniowej Axa jej spółek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadać Agnieszka Durst-Wilczyńska.
Uniqa kupiła spółki Axa w Polsce, Czechach i na Słowacji od ich francuskiego właściciela za 4,3 mld zł, o czym poinformowano na początku lutego 2020 roku.
Uniqa formalnie została właścicielem Axa w Polsce w połowie października ub.r. Spółka podaje, że dzięki tej akwizycji weszła do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń - z 5 mln klientów Axa i Uniqa oraz łącznym przypisem składki wartym niemal 4 mld zł. staliśmy się 5. co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce.
Katarzyna Ostrowska, rzeczniczka prasowa i dyrektorka ds. komunikacji w Uniqa poinformowała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że prawne połączenie i zmiana marki na Uniqa ma nastąpić do połowy br. - Czekamy na zgody nadzorcy rynku - przekazała.
Zespoły marketingu obu firm zostaną połączone. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadała Agnieszka Durst-Wilczyńska. Obejmie stanowisko dyrektorki Departamentu Zarządzania Marką. Obecnie odpowiada za marketing Axa.
Uniqa stała się właścicielem spółek Axa Życie TU S.A., Axa Ubezpieczenia TUiR S.A., Axa PTE S.A., Axa TFI S.A. i Axa Polska S.A. oraz spółek w Czechach i Słowacji. Transakcja w Polsce nie dotyczy Axa Assistance, Axa Partners, Axa XL.
Dołącz do dyskusji: W połowie roku marka Axa zniknie z rynku