SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Conde Nast rezygnuje z drukowanej wersji amerykańskiego „Glamour”. Postawi na internet

Wydawnictwo Conde Nast zapowiedziało, że kończy z regularnym wydawaniem w Stanach Zjednoczonych tamtejszej edycji magazynu „Glamour”. Wydawca zamierza skupić się na rozwoju internetowej wersji tytułu, która wielokrotnie przerasta popularnością jego papierowe wydanie.

Informacje o planach Conde Nast związanych z amerykańską wersją „Glamour” dostarczyły zachodnie serwisy branżowe powołując się na wewnętrzny komunikat skierowany do pracowników przez Samanthę Barry, która od stycznia br. kieruje redakcją w USA.

Zgodnie z tymi doniesieniami drukowany numer „Glamour” zaplanowany na styczeń 2019 r. będzie ostatnim ukazującym się regularnie na amerykańskim rynku w papierowej formie.

Samantha Barry przyznała, że obecna sprzedaż „Glamour” wynosi ok. 2 mln egzemplarzy, jednak internetowa wersja magazynu ma obecnie ponad 20 mln regularnych użytkowników, a ich liczba rok do roku rośnie o ok. 12 proc. Z kolei zaangażowanie czytelników w mediach społecznościowych zwiększyło się w skali roku o 27 proc., a widownia materiałów wideo na YouTube tworzonych przez „Glamour” jest wyższa w porównaniu z poprzednim rokiem o 111 proc.

W tej sytuacji szefostwo Conde Nast zdecydowało o skupieniu się na rozwoju tytułu w segmencie cyfrowym kosztem regularnego wydawania wersji drukowanej. Wydawca podkreśla, że w związku ze zmianą strategii nie są przewidziane żadne zwolnienia w redakcji.

Wcześniej, w październiku br. Conde Nast zrezygnował także z regularnego wydawania papierowej edycji „Glamour” na rynku brytyjskim.

"Twój Styl" na czele luksusowych pism dla pań

W I półroczu br. najpopularniejszym magazynem luksusowym dla kobiet był "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 154 994 egz. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu znalazło się "Zwierciadło" z wynikiem już dużo niższym, bo wynoszącym 70 199 egz. Na podium znalazła się też shoppingowe "Avanti", wydawane przez Agorę (66 696 egz.). „Glamour” znalazło się na szóstym miejscu ze sprzedażą na poziomie 59 tys. egz.

Dołącz do dyskusji: Conde Nast rezygnuje z drukowanej wersji amerykańskiego „Glamour”. Postawi na internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl