SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming

Facebook zapowiedział, że z końcem października 2022 roku zamierza zlikwidować samodzielną aplikację Facebook Gaming, przeznaczoną dla fanów gier online. Platforma nie przetrwała konkurencji z Twitchem i YouTubem, ale zachowa dostęp do Gaming z poziomu głównej strony serwisu.

fot. Facebook fot. Facebook

Platforma Facebook Gaming została uruchomiona wiosną 2020 r. Aplikacja pozwala na korzystanie z wybranych gier mobilnych, jednak jej najważniejszą funkcją jest możliwość oglądania w streamingu rozgrywek prowadzonych przez wybranych graczy. W założeniach Facebook Gaming ma konkurować z platformami Twitch i YouTube.

Facebook krok w tył

Teraz poinformowano, że koncern Meta (do którego należy obecnie m.in. Facebook) zaczął powiadamiać użytkowników samodzielnej aplikacji Facebook Gaming, że wkrótce nie będzie ona już dostępna. W powiadomieniu w aplikacji (udostępnionym przez konsultanta ds. mediów społecznościowych Matta Navarrę) firma ogłosiła, że zarówno wersje aplikacji na iOS, jak i na Androida przestaną działać 28 października br. Meta daje również użytkownikom szansę na pobranie swoich danych wyszukiwania i przypomina im, że Facebook Gaming nie znika całkowicie.

Czytaj także: Mark Zuckerberg: Chcę się skupić na Metaverse, Facebook wydał 5 mld dolarów na walkę z dezinformacją

Użytkownicy będą musieli jedynie przejść do zakładki Gaming w głównej aplikacji Facebooka, aby oglądać livestreamy swoich ulubionych twórców.

Meta (wtedy znana jako Facebook) zaprojektowała aplikację, aby podkreślić treści od streamerów i zapewnić użytkownikom czat grupowy i inne funkcje społecznościowe. Firma nie zdradziła, dlaczego zdecydowała się zamknąć samodzielną aplikację, ale może to być część jego wysiłków cięcia kosztów.

Czytaj także: Facebook zapłaci 37,5 mln dolarów za śledzenie użytkowników

W ciągu ostatniego roku dostawcy narzędzi do streamingu, tacy jak StreamElements, donosili, że Facebook Gaming jest tylko drugim po Twitchu, jeśli chodzi o godziny oglądane na platformie do streamingu gier. Zbadano jednak dane z CrowdTangle, i okazało się, że platforma Facebooka jest zalana spamem i pirackimi treściami. Wydaje się jednak, że Facebook Gaming po prostu przegrywa konkurencję z platformami, z którymi miał walczyć o zdobycie zaangażowania społeczności graczy.

Dołącz do dyskusji: Facebook wycofuje się z gier. Zniknie platforma Facebook Gaming

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tropet
Ale nic dziwnego, tych gier jest całe mnóstwo, jak mają się ze wszystkim przebić. Zresztą, to poszło w takim kierunku, że są wyspecjalizowane agencje marketingowe, np. beloud.team, które robią marketing w tej branży. I to działa. Pewnie, że coś grywalnego się szybko obroni i właśnie taki kierunek jest słuszny. Ale też wiadomo, że jeśli agencja zapewni sensowne zasięgi, to też dotrze do dużej grupy odbiorców.
0 0
odpowiedź