Klub Jagielloński krytykuje udział Doroty Wellman w reklamach Lidla
Stowarzyszenie Klub Jagielloński wystosowało list otwarty do dziennikarki TVN Doroty Wellman dotyczący jej udziału w kampanii reklamowej Lidla. Chce jej uświadomić, jakie jego zdaniem nieuczciwe praktyki stosuje ta sieć handlowa.
Klub Jagielloński w liście do Doroty Wellman podkreśla, że ceni zaangażowanie dziennikarki w liczne akcje charytatywne i wrażliwość na problemy społeczne, bo to postawa rzadka w świecie ludzi polskiego show biznesu i z pewnością godna pochwały. „Z tym większym zdziwieniem przyjęliśmy informacje, że zaangażowała się Pani w kampanię reklamową sieci handlowej, której praktyki na polskim rynku budzą liczne wątpliwości zarówno natury ekonomicznej, społecznej jak i moralnej. Znając Pani poglądy wychodzimy z założenia, że w kampanię reklamową Lidla zaangażowała się Pani nie będąc świadoma tych problemów, dlatego pozwalamy sobie je krótko przedstawić” - napisano w liście.
Klub Jagielloński wymienia kolejno, że Lidl znany jest z ograniczania praw pracowniczych, a na potwierdzenie tego przywołują doniesienia mediów z sierpnia br. o tym, że druga próba stworzenia związków zawodowych w dyskontach Lidla spaliła na panewce: po 2,5 roku Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w sieci przestała istnieć. „Na tym tle niepokojąco wygląda informacja, że od początku 2014 roku kontrole Państwowej Inspekcji Pracy wykazały 106 naruszeń praw pracowniczych w placówkach sklepu” - czytamy w liście.
Autorzy listu apelują do Wellman: „Pani zaangażowanie w kampanie reklamowe, jako osoby powszechnie znanej z wrażliwości społecznej, może być przez wielu konsumentów traktowane również jako swoiste świadectwo odpowiedzialności społecznej firmy, w której kampanii Pani występuje. Zwracamy się zatem do Pani z prośbą o życzliwe o rozważenie wskazanych wątpliwości. Być może nawet najszlachetniej wydane pieniądze zarobione w kampanii reklamowej nie są warte uwiarygodniania wśród konsumentów firmy, której działania budzą zarówno poważne wątpliwości co do szeroko pojmowanych kosztów społecznych oraz powszechne wątpliwości natury etycznej”.
Dorota Wellman nie odpowiedziała na razie na naszą prośbę o odpowiedź na ten list.
Przypomnijmy, że oficjalnie Lidl Polska nie potwierdził informacji o zaangażowaniu Wellman do kampanii, której start zaplanowano na 3 września - obecnie trwa odsłona teaserowa. Dziennikarka ma pojawić się w reklamach wspólnie z Karolem Okrasą - oboje będą wzajemnie się uczyć: kucharz nauczy dziennikarkę gotowania, a ona będzie go szkolić w roli dziennikarza.
Klub Jagielloński to stowarzyszenie, którego misją jest „podtrzymywanie i szerzenie republikańskiego sposobu myślenia o Polsce, jako o wartościowej części kultury europejskiej i dobru wspólnym godnym najwyższej troski”. Organizacja rozesłało do mediów list w sprawie udziału Wellman w kamanii Lidla, tłumacząc, że ma nadzieję, iż będzie to impuls do poważnej debaty na temat wątpliwych praktyk podejmowanych przez sieci handlowe oraz społecznej odpowiedzialności osób publicznych angażujących się w kampanie reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Klub Jagielloński krytykuje udział Doroty Wellman w reklamach Lidla