SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej

W kwietniu br. prawie wszystkie stacje dziecięce zyskały widzów. Liderami pozostały kanały Disneya, a najwięcej zyskał Nickelodeon. Spadek udziału zanotował jedynie ZigZap, a wśród dzieci także Jetix Play.

Pierwsze miejsce w rankingu utrzymał Disney Channel, którego udział w grupie wszystkich widzów wzrósł o 21,10 proc. do 1,15 proc. Na drugą pozycję awansował Disney XD, który we wrześniu ub.r. powstał z przekształcenia kanału Jetix. W kwietniu br. jego udział w rynku wyniósł 0,93 proc., co oznacza wzrost o 19,80 proc. Na trzecie miejsce spadł Cartoon Network, którego udział wzrósł o 1,40 proc. do 0,92 proc.

Największy wzrost dotyczył kanału Nickelodeon, którego wyniki poprawiły się o 102 proc. do 0,3 proc. udziału, co dało mu szóste miejsce. Stacja ta w ciągu roku poszerzyła swój zasięg m.in. o platformę Cyfrowy Polsat. W dół poszedł jedynie udział kanału ZigZap/Hyper. Zmalał o 16,60 proc. do 0,13 proc. 

wszyscy 4+
kwiecień 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 53 046 0,952 72 518 1,153
DisneyXD/ Jetix 43 240 0,776 58 502 0,93
Cartoon Network 50 787 0,911 58 104 0,924
MiniMini 43 350 0,778 51 921 0,826
BBC CBeebies 20 163 0,362 30 557 0,486
Nickelodeon 8 257 0,148 18 789 0,299
JimJam* - - 17 978 0,286
Boomerang 10 613 0,19 16 101 0,256
ZigZap/Hyper 8 725 0,157 8 266 0,131
JetixPlay 4 478 0,08 5 516 0,088


W grupie dzieci w wieku do 4 do 15 lat w kwietniu br. liderem także był Disney Channel z udziałem wynoszącym 7,76 proc. (wzrost o 16,5 proc.), ale drugie miejsce zajęły ex aquo Cartoon Network i Disney XD mające po 6,91 proc. udziału. Pierwszy z tych kanałów zyskał 9,70 proc., drugi – 25,40 proc.

Najbardziej do góry poszły wyniki stacji Nickelodeon, ale nie było to aż tyle, ile w grupie 4+, bo wzrost udziału tutaj wynosił 70,9 proc. Najwięcej stracił natomiast kanał Jetix Play, której udział spadł o 27,90 proc. do 0,39 proc. Bez zmian stacja ta zajmowała ostatnie miejsce w zestawieniu kanałów dla dzieci. Jak już informowaliśmy, Jetix Play ma z końcem lipca br. zakończyć nadawanie (więcej na ten temat).

W grupie 4-15 wszystkie analizowane kanały dziecięce miały w kwietniu br. łącznie 35,18 proc. udziału. Rok temu ich sumaryczny udział wynosił 29,01 proc. 

wszyscy 4-15
kwiecień 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Disney Channel 31 432 6,656 40 275 7,755
Cartoon Network 29 755 6,301 35 900 6,912
DisneyXD/ Jetix 26 012 5,508 35 876 6,908
MiniMini 21 466 4,545 25 907 4,988
Nickelodeon 6 320 1,338 11 874 2,286
BBC CBeebies 9 178 1,943 10 858 2,091
Boomerang 5 462 1,156 8 317 1,601
JimJam* - - 7 704 1,483
ZigZap/Hyper 4 809 1,018 3 949 0,76
JetixPlay 2 560 0,542 2 032 0,391


Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały udostępnione dzięki uprzejmości At Media.

* - dane dla kanału pod nazwą JimJam dotyczą w sumie danych stacji JimJam dostępnej m.in. na platformie N oraz w sieciach UPC Polska czy Multimedia Polska oraz danych kanału Polsat JimJam, dostępnego w Cyfrowym Polsacie. Oba miały bowiem w kwietniu br. taką samą ramówkę.

Dołącz do dyskusji: Kanały Disneya na czele, Nick zyskał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl