Kamis rewitalizuje markę
Kamis - pierwsza od 12 lat rewitalizacja marki
Rok 2004 to rok wielkich zmian dla marki Kamis. Po 12 latach niezachwianej pozycji lidera rynku przypraw nadszedł czas na odświeżenie najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej przypraw Kamis - opakowań i logotypu. Zaplanowane rewitalizacja jest jedną z najważniejszych inwestycji w historii marki Kamis.
Rewitalizacja marki Kamis to przede wszystkim zamiany wizualne, ale nie tylko. W ciągu roku zostanie wprowadzona nowa linia produktów, a w pozostałych - udoskonalona receptura. Nie zmieni się natomiast emocjonalne pozycjonowanie marki. Zarówno w reklamie, jak i w działaniach marketingowych, Kamis konsekwentnie zajmie pozycję eksperta i znawcy przypraw. Co za tym idzie, komunikacja nadal skupiona będzie wokół najwyższej jakości, której "szczypta wystarczy", pozycji Nr1 w kategorii przypraw tradycyjnych (marka Kamis - najczęściej wybierana marka przypraw w Polsce) oraz wizerunku - "pełnym aromatu i dalekich podróży" Świecie Przypraw Kamis. Na realizację strategii rewitalizacji marki Kamis przeznaczono potężne środki finansowe. Działaniom towarzyszyć będzie silna kampania wizerunkowa i informacyjna w telewizji i prasie a także zintegrowana komunikacja PR.
Decyzja o re-designie wszystkich opakowań marki Kamis podyktowana została przede wszystkim względami funkcjonalnymi - dobra widoczność na półce, nowoczesne wzornictwo wyróżniające produkty spośród konkurencji i ułatwiające wybór właściwej linii przypraw Kamis. To również krok w stronę zbudowania wizerunku zgodnego z najwyższym pozycjonowanie i wyznaczenie nowych trendów we wzornictwie opakowań.
Zmianom poddano opakowania wszystkich linii produktów Kamis: zioła, mieszanki ziołowe, przyprawy tradycyjne, przyprawy korzenne, susze warzywne, sole smakowe, przyprawy do dań Kuchni Narodowych, przyprawy do dań Kuchni Polskiej oraz mieszanki przyprawowe. Za koncept opakowań odpowiedzialna jest agencja Dragon Rouge. Nowe opakowania Kamis składają się z szeregu integralnych elementów, zdecydowanie wyróżniających się estetyką i funkcjonalnością. Nową charakterystykę opakowań uzyskano akcentując elementy takie jak:
W opinii konsumentów (źródło: badania konsumenckie IQS & Quant Group, wrzesień 2003 r.) nowe opakowania są bardzo atrakcyjne, zarówno ze względu na generalną atrakcyjność opakowania, jak i komunikację marki (większa otwartość, nowatorstwo, kreatywność, dbałość o klienta) oraz komunikację produktu (najlepsza jakość: aromat, bogactwo smaków i rodzajów).
Znane konsumentom logo odświeżono i nadano mu nowoczesną stylistykę. Żywsze kolory, dynamiczna linia czcionki i większa przestrzeń mają przede wszystkim oddziaływać emocjonalnie na wyobraźnie konsumenta przywołując pozytywne emocje takie jak: ciepło, przyjaźń i radość.
Dołącz do dyskusji: Kamis rewitalizuje markę