Justtag Group przejmuje Relevant Audience z Finlandii
Platforma Justtag Group przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie. Do tej pory spółka działała w Polsce, Serbii i na Węgrzech.
Na nowych rynkach Justtag będzie dostarczać dane do kampanii reklamowych oraz rozwijać JustID. To nowy, oparty o AI system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie, zastępujący wyłączane wkrótce 3rd party cookies.
Justtag Group zaczyna ekspansję w Skandynawii, przejmując fińskiego gracza – firmę Relevant Audience. "Działanie to jest w dużej mierze podyktowane ambicją Justtag, aby po wyłączeniu 3rd party cookies to właśnie stworzony przez nią autorski system JustID stał się standardem identyfikacji użytkowników w otwartym internecie w krajach nordyckich" - podaje firma w komunikacie dla mediów.
Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok pozwoli jej od razu rozpocząć działalność w 5 kolejnych krajach - Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, poprzez przejęcie kontraktów Relevant Digital z wydawcami i klientami w tym regionie.
– W przeszłości z Relevant Digital łączyły nas relacje biznesowe, stąd dobrze znamy tę spółkę. Obecnie jest ona jednym z 3 największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Aby dostarczyć jej paliwo do dalszego rozwoju, wdrożymy w spółce nasze technologie. Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku – tłumaczy Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group i dodaje – Jednocześnie już myślimy o rozwoju na kolejnych rynkach i nie wykluczamy następnych akwizycji.
Inwestorem Łukasz Wejchert
- Trend międzynarodowego rozwoju „technologii Made in Poland" tylko przyspiesza. Justtag idzie zatem śladami świetnych firm mających swoje korzenie nad Wisłą, takich jak: Ramp, RTB House, czy Booksy - zaznacza Łukasz Wejchert, założyciel wehikułu Dirlango będącego inwestorem w Justtag Group.
Justtag Group, spółka technologiczna należąca do Grupy Dirlango, to platforma zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online.
Wcześniej Justtag zmierzył konwersję pomiędzy kampanią reklamową w internecie a wizytami w sklepach stacjonarnych. Obecnie rozwija tę technologię w kilku krajach w Europie, pracując dla takich klientów jak: BP, McDonald’s, Sephora, OBI, Żabka czy działającej na 9 rynkach poza Polską sieci stacji benzynowych OMV.
Dołącz do dyskusji: Justtag Group przejmuje Relevant Audience z Finlandii