Debiutujący naziemnie kanał CTV9 zostanie zintegrowany z inną stacją
Red Carpet Media Group później niż planowano dokona restrukturyzacji. Wszystkie kanały linearne firmy trafią do spółki Red Carpet TV, która uzyskała koncesję na nadawanie naziemne CTV9. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, oferta programowa nowej stacji ma zostać docelowo zintegrowana z działającą już Red Top TV.
Jak informowaliśmy wcześniej, Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy RCMG poświęcone restrukturyzacji miało odbyć się 6 marca. We wtorek zarząd firmy zdecydował o zmianie terminu na 26 marca. Opóźnienie nie oznacza rezygnacji z planów.
- Planowane działania mają na celu uporządkowanie grupy Red Carpet Media Group S.A. Zgodnie z komunikatami Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zostało poproszone o wyrażenie zgody na przeniesienie wydzielonej zorganizowanej części przedsiębiorstwa do powołanej jesienią spółki zależnej Red Carpet TV Sp. z o.o. RCMG SA jest 100 proc. właścicielem spółki zależnej. Zamierzamy przenieść do tej spółki aktywa związane z tworzeniem i nadawaniem kanałów telewizyjnych na rynek polski. Spółka Red Carpet TV Sp. z o.o. jest też posiadaczem koncesji na kanał CTV9 który będzie nadawany za pośrednictwem MUX-8. W Spółce matce Red Carpet Media Group S.A. pozostanie cała działalność związana z nowymi kanałami linearnymi na zagraniczne platformy FAST oraz platforma VOD Red Go – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej RCMG.
Trzy kanały telewizyjne z tymi samymi produkcjami
Red Carpet Media Group od maja 2018 roku jest nadawcą kanału Red Carpet TV. Stacja prowadzi niekodowaną emisję satelitarną. Wchodzi też w skład pakietów sieci kablowych. W ramówce są telenowele, seriale, filmy, programy muzyczne i filmowe. Od 1 maja 2021 roku w portfolio RCMG jest także Red Top TV. Filmowo-serialowa stacja pokazuje produkcje amerykańskie, europejskie i azjatyckie. Kanał jest dostępny w sieciach kablowych. W pierwszym roku działalności stacja nadawała także za pośrednictwem MUX-L2 naziemnej telewizji cyfrowej w Rybniku.
Jak informowaliśmy we wtorek, 18 marca do ogólnopolskiego MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej trafi CTV9. Kanał ma mieć profil filmowo-dokumentalny. W przyszłości planowana jest także jego emisja satelitarna. W ofercie znajdą się m.in. muzyczna telenowela z Kolumbii „Queen Of Flow”, cykl „Kroniki popkultury”, poświęcony m.in. filmom, muzyce i książkom. W CTV9 będzie można oglądać także „Modę na sukces”, a także programy poradnikowe dla seniorów. CTV9 zajmie 50 pozycję na liście dekoderów i telewizorów naziemnej telewizji cyfrowej.
„Queen Of Flow” i „Modę na sukces” pokazują także Red Carpet TV i Red Top TV. Nadawca poza uporządkowaniem struktury firmy, planuje również zmiany w portfolio kanałów. - Planujemy w przyszłości działania integrujące programowo kanał CTV9 z istniejącym kanałem RedTop TV - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kułak. Nie precyzuje na czym dokładnie ta integracja miałaby polegać. Już teraz na profilach Red Top TV i CTV9 na Facebooku są dodawane takie same wpisy, promujące nową stację.
Już w lipcu ub.r. , a więc jeszcze przed wygraną konkursu dotyczącego MUX-8 sugerował on, że może dojść do połączenia kanałów telewizyjnych. - Gdyby postępowania konkursowe były dla nas korzystne, to w dłuższej perspektywie optymalnym rozwiązaniem byłoby dopasowanie obecnych stacji do nowych koncesji, aby maksymalizować efekt zasięgu, co ma przełożenie na poziom przychodów reklamowych. O tym będziemy mogli myśleć dopiero po zakończonych postępowaniach konkursowych – mówił Kułak.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Red Carpet Media Group osiągnęła wzrost przychodów z 6,63 do 8,63 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 4,45 mln zł i zysku netto z 2,43 do 2,99 mln zł. Właściciel CTV9 zapłaci za 10-letnią koncesję 17,85 mln zł w dziesięciu ratach. We wniosku do KRRiT, jako źródło finansowania przedsięwzięcia wskazano środki, które będą pochodziły z pożyczki od wspólnika.
Dołącz do dyskusji: Debiutujący naziemnie kanał CTV9 zostanie zintegrowany z inną stacją
Ponieważ nikt nie płaci Abonamentu RTV i rynek polski jest za mały.