SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejna platforma streamingowa z USA może wejść do Polski

AMC Networks zamierza rozszerzyć zasięg swojego serwisu streamingowego AMC+. Dyrektor operacyjny i finansowy firmy Chris Spade zapowiedział, że nastąpi to pod koniec 2022 roku i w 2023 roku.

W Polsce AMC jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 roku zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. W USA rozpoczęła nadawanie w 1996 roku, nad Wisłą pojawiła się 10 lat później. AMC zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku jako American Movies Classics. Nazwy tej używał do 2003 roku. Wówczas na antenie pojawiały się głównie klasyki filmowe. Z czasem przybywało nowych produkcji filmowych czy serialowych.

Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam.  W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku. Bogatszą ofertę firma ma na przykład na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, gdzie są dostępne także Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, MiniMax, MagaMax, Sport 1, Sport czy Film+.

Zobacz także: Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach

Kiedy może nastąpić debiut w Polsce?

Serwis streamingowy AMC+ zadebiutował w USA w czerwcu 2020 roku. Potem trafił także do Kanady i Australii. Jest oferowany m.in. przez Amazon Prime Video, Apple TV, Sling TV czy platformę cyfrową Dish Network. Jedną z najbardziej znanych produkcji AMC jest serial „The Walking Dead” dotyczący apokalipsy zombie. W Polsce można go oglądać w Netfliksie i HBO GO, w Niemczech na przykład za pośrednictwem Disney+. W USA AMC+ jest oferowany za równowartość 36 zł.

- Planujemy uruchomić AMC + w Indiach, a następnie w Hiszpanii, Nowej Zelandii, Ameryce Łacińskiej i innych krajach europejskich  - zapowiedział Chris Spade podczas rozmowy z inwestorami. Na razie nie sprecyzował czy wśród krajów, gdzie pojawi się marka znajdzie się Polska. Niewykluczone, że serwis postawi na współpracę z innym, silniejszym graczem, jak to miało miejsce na innych rynkach.

8 marca br. w Polsce zadebiutuje HBO Max, który zastąpi HBO GO. Latem br. ma nastąpić debiut platformy Disney+. Z kolei jesienią na polskim rynku pojawi się SkyShowtime. W Polsce działają też Canal+ online, Player, Polsat Box GO i Viaplay. Choć rynek serwisów streamingowych jest coraz bardziej nasycony, to ciągle powstają kolejne. Na przykład Dizi, z tureckimi serialami.

Dołącz do dyskusji: Kolejna platforma streamingowa z USA może wejść do Polski

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fan serialu "Komisarz Mama"
I po co?
odpowiedź
User
TT
Każdy nadawca chce dziś mieć swoje VOD. Dzieje się to ze szkodą dla widzów. Prawa filmowe są wykrawanie/zabierane z istniejących serwisów, abyś musiał opłacać kolejny abonament.
odpowiedź
User
Alu6
Nie ma takiego kanału jak Extreme Sports Channel, od pewnego czasu jest Extreme Channel. Nie pierwsza nie ostatnia kompromitacja redaktora, którą już pochwyciły media cytujące wm
odpowiedź