SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jacek Kurski uspokaja marketerów: oferta reklamowa Telewizji Polskiej bez zmian

Żadnego ograniczenia emisji reklam na antenach Telewizji Polskiej, żadnych zmian w obowiązującej polityce handlowej, żadnych roszad personalnych w Biurze Reklamy TVP - takie deklaracje złożył przedstawicielom agencji reklamowych i domów mediowych Jacek Kurski, prezes TVP.

Jacek Kurski, fot. tvpJacek Kurski, fot. tvp

Gdy w grudniu ub.r. pojawiły się informacje o tym, że w związku z nową ustawą medialną możliwe będzie ograniczenie reklam emitowanych na antenach Telewizji Polskiej, branża reklamowa i reklamodawcy zaczęli się niepokoić.

Zapowiedzi takie wysunęła m.in. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która przedstawiła opracowany we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego nowy model finansowania mediów publicznych. Opiera się on na powszechnej składce audiowizualnej, nałożonej obowiązkowo na każdego podatnika.

Jednym z celów przygotowanego rozwiązania jest zmniejszenie postępującej komercjalizacji mediów publicznych. Dlatego KRRiT chce skrócić dozwolony w TVP i Polskim Radiu czas nadawania bloków reklamowych z 12 do 4 minut w godzinie zegarowej nadawanego programu (więcej na ten temat).

Gdy prezentowano to stanowisko, domy mediowe negocjowały warunki współpracy reklamowej z Biurem Reklamy TVP na 2016 rok, a reklamodawcy podpisywali długoterminowe kontrakty. Jeszcze kilka dni temu branża reklamowa żyła w niepewności, czy wynegocjowane warunki zostaną utrzymane i zawarte umowy będą realizowane.

Prezes TVP Jacek Kurski po tym, jak przedstawił swoją wizję zarządzania tą spółką swoim pracownikom, zaprosił na spotkanie przedstawicieli największych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce. Byli na nim m.in. managerowie z Mediacom Warszawa, Lowe Media, OMD, Starcom Mediavest Group.

Kurski zapewnił ich, że przedstawiona kilka tygodni temu polityka handlowa BR TVP na 2016 rok będzie obowiązywać nadal i nie będą wprowadzane do niej żadne zmiany. Powiedział też, że Telewizja Polska potrzebuje pieniędzy, dlatego o ograniczeniu czasu reklamowego nie ma mowy. Przekonywał, że zarząd spółki nie będzie podejmować żadnych działań, które mogłyby w jakikolwiek sposób zmniejszyć ilość czasu antenowego przeznaczonego na emisję spotów. Obiecał też, że w tym roku nie będzie żadnych zmian w Biurze Reklamy TVP, także personalnych.

Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym Lowe Media, spotkanie z prezesem Kurskim uważa za zdecydowanie pozytywną inicjatywę ze strony TVP. - Myślę, że pomimo różnych plotek, nikt jednak nie zakładał że ewentualne zmiany dotyczące zasobów reklamowych telewizji publicznej nastąpią w najbliższym czasie. I pan Kurski wyraźnie to potwierdził. Równie wyraźnie podkreślał, jak istotny dla funkcjonowania TVP jest czynnik ekonomiczny i zróżnicowane reklamowo abonamentowe przychody spółki. Co więcej, prezes potwierdził również to, że zmiany programowe, które w najbliższym czasie nowy zarząd TVP zamierza wprowadzić do swoich ramówek nie dotkną wysoko ratingowych programów rozrywkowych, a to jest pozytywna informacja w świetle udziałów rynkowych nadawcy. Oczywiście, jak sam prezes stwierdził jest on „tylko” prezesem TVP, a nie osobą decyzyjną w przedmiocie ewentualnych zmian ustawodawczych, więc ostatecznie czas pokaże, czy nie zostaniemy czymś zaskoczeni - relacjonuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj.

Na spotkaniu tym Jacek Kurski zapowiedział, że planowane jest wycofanie treści programowych TVP z innych platform komercyjnych. - Jeżeli chodzi o ograniczenie dostępu do materiałów TVP, to jeżeli dobrze zrozumiałem prezesa Kurskiego, takie ograniczenie nie dotknie tylko i wyłącznie YouTube’a, ale wszystkich zewnętrznych dostawców, którzy do tej pory oferowali materiały, których właścicielem czy też producentem była telewizja publiczna. Jest to uzasadniona i zapowiadana już od jakiegoś czasu strategia nadawcy, który intensywnie rozwija własny serwis VoD, więc taka informacja nie jest dla nas specjalnym zaskoczeniem a logiczną konsekwencją przyjętej strategii rozwoju - dodaje Niepsuj.

Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski uspokaja marketerów: oferta reklamowa Telewizji Polskiej bez zmian

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wymagający konserwatysta
Co z TVP Info dlaczego nic sie nie zmienia i widzimy tych samych dziennikarzy? Dlaczego tak mało nowych dziennikarzy w TVP? To ma być zmiana czy kontynuacja?
odpowiedź
User
TakiTam
Na wszelki wypadek nie planowałbym w najbliższym czasie kampanii w kanałach tvp. Wizerunek klienta jest najważniejszy. Pieniądze lubią spokój. Czołem
odpowiedź
User
Rudi
Co z TVP Info dlaczego nic sie nie zmienia i widzimy tych samych dziennikarzy? Dlaczego tak mało nowych dziennikarzy w TVP? To ma być zmiana czy kontynuacja?


Takich jak ty kiedyś nazywano usłużnymi donosicielami. Albo szmalcownikami...
odpowiedź