„Gazeta Wyborcza” z komiksem wyśmiewającym Jacka Kurskiego
W „Gazecie Wyborczej” (Agora) pojawił się pierwszy odcinek komiksu kpiącego z prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego. Komiks narysował Krzysztof Ostrowski.
Pierwszy odcinek komiksu „Pana Jacka z ciemnym ludem codzienne zmagania” zajmuje całą ostatnią stronę głównego grzbietu poniedziałkowego numeru „Gazety Wyborczej”. Fabuła nawiązuje m.in. do niedawnego artykułu „GW” opisującego, że Kurski zleca swoim ochroniarzom wiele zadań związanych z życiem prywatnym. Prezes TVP podkreślił, że artykuł zawiera kłamstwa i zapowiedział kroki prawne.
W najbliższych dniach „GW” opublikuje jeszcze cztery odcinki komiksu o Jacku Kurskim.
- Kreską Krzysztofa Ostrowskiego i piórem Wiesława Gnomackiego (podobieństwa z historią towarzysza Szmaciaka nieprzypadkowe) prezentujemy serial komiksowy, w którym przyjrzymy się codziennym zmaganiom prezesa Kurskiego, jego tytanicznej walce na froncie wojny ideologicznej, tęgim pomysłom zadowolenia "ciemnego ludu" i troski o materialny byt - zapowiedziano.
Jacek Kurski jest prezesem Telewizji Polskiej od sześciu lat. W „Gazecie Wyborczej” wielokrotnie krytykowano to, jak zarządza firmą.
Natomiast w „Wiadomościach” i TVP Info informowano o negatywnych sprawach związanych z „Gazetą Wyborczą” i Agorą, m.in. spadku sprzedaży wersji papierowej „GW”, słabych wynikach finansowych i zwolnieniach pracowników.
Według danych PBC we wrześniu 2021 r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 53 781 egz., o 13,07 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast liczba subskrybentów cyfrowych dziennika zwiększyła się przez rok o ok. 20 tys., na koniec ub.r. przekroczyła 280 tys.
W trzecim kwartale 2021 roku. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej - o 18,3 proc. do 14,9 mln zł. Z początkiem stycznia „Gazeta Wyborcza” we wtorki, środy i czwartki drożeje z 3,99 do 4,99 zł, a w piątki - z 5,99 do 6,99 zł.
Cała grupa kapitałowa Agora w trzecim kwartale 2021 roku przy wzroście wpływów o 38 proc. zanotowała spadek straty netto z 9 do 1,5 mln zł. Przychody z biletów i przekąsek w kinach Helios poszły w górę dużo mocniej niż z reklam i sprzedaży prasy.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z komiksem wyśmiewającym Jacka Kurskiego