IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm
Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło na antenach TVP mniej widzów niż zorganizowane cztery lata temu IO w Londynie. Największe audytorium zgromadziły mecze siatkówki mężczyzn. TVP na reklamach wokół relacji związanych z igrzyskami zarobiła łącznie 59,13 mln zł.
Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP2.
Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 883 tys. osób, w grupie 16-49 - 302 tys., a w 16-59 - 504 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,76 proc., 11,20 proc. i 12,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wszystkie relacje związane z IO na antenie Jedynki śledziło odpowiednio 771 tys., 274 tys. i 16-59 - 441 tys. osób. Udziały tych transmisji były jednak wyższe, niż w Dwójce - wyniosły one 13,52 proc., 11,55 proc. i 12,72 proc.
Audycje związane z Igrzyskami Olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 99 tys. widzów (1,54 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 32 tys. osób (1,27 proc. udziału), a w 16-59 - 55 tys. osób (1,46 proc. udziału).
Średnia oglądalność wszystkich programów związanych z Igrzyskami
Stacja |
Grupa 4+ |
Grupa 16-49 |
Grupa 16-59 |
|||
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
|
TVP1 |
771 367 |
13,52% |
273 943 |
11,55% |
441 633 |
12,72% |
TVP2 |
883 322 |
12,76% |
302 313 |
11,20% |
504 204 |
12,51% |
TVP Sport |
98 858 |
1,54% |
32 189 |
1,27% |
54 799 |
1,46% |
Mniej widzów niż w Londynie
Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło zdecydowanie mniej widzów, niż poprzednią letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. Wówczas relacje w Jedynce miały średnio 1,97 mln widzów, w Dwójce - 1,43 mln, a w TVP Sport - 106 tys. Oznacza to, że IO 2016 miały odpowiednio o 1,20 mln, 550 tys. i 7 tys. widzów mniej, niż IO 2012.
Ponadto olimpiada sprzed czterech lat transmitowana była również w Eurosporcie - na tej stacji relacje śledziło średnio 138 tys. widzów.
Z kolei emisje z zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.
Mecze siatkówki hitem
Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku zgromadziła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co przełożyło się na 31,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Na drugim miejscu znalazł mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).
Podium uzupełnia relacja meczu z Rosją, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się transmisja rzutu młotem kobiet z 15 sierpnia, która przyciągnęła do TVP1 średnio 3,59 mln widzów (34,24 proc. udziału).
Czołową piątkę uzupełnia mecz piłki ręcznej mężczyzn Polska-Niemcy (3,47 mln widzów; 30,37 proc. udziału; emisja 21 sierpnia w Dwójce).
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 4+
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku |
Stacja |
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR% |
|||
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA |
TVP1 |
11-08-2016 |
4 474 523 |
31,92% |
SIATKOWKA M POLSKA - USA |
TVP1 |
17-08-2016 |
4 348 914 |
34,35% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA |
TVP1 |
13-08-2016 |
4 073 523 |
32,50% |
RZUT MLOTEM K |
TVP1 |
15-08-2016 |
3 591 976 |
34,24% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY |
TVP2 |
21-08-2016 |
3 473 513 |
30,37% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA |
TVP2 |
07-08-2016 |
3 397 897 |
26,84% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA |
TVP1 |
15-08-2016 |
3 273 531 |
27,80% |
KOLARSTWO K |
TVP2 |
07-08-2016 |
2 869 908 |
20,03% |
KOLARSTWO M |
TVP2 |
06-08-2016 |
2 824 872 |
23,77% |
PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT |
TVP2 |
11-08-2016 |
2 801 980 |
31,22% |
Również wśród widzów w grupie komercyjnej największe audytorium zgromadziły mecze piłki siatkowej mężczyzn. Liderem było tutaj spotkanie Polska-USA, które śledziło średnio 1,69 mln widzów (34,65 proc. udziału w rynku).
Drugie miejsce zajął pojedynek Polaków z Argentyną (1,54 mln widzów; 28,68 proc. udziału). Z kolei trzecia pozycja w tym ujęciu należała do meczu piłki ręcznej Polski z Rosją (1,38 mln widzów; 25,21 proc. udziału).
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 16-49
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku |
Stacja |
Data |
Wszyscy 16-49 |
|
AMR |
SHR% |
|||
SIATKOWKA M POLSKA - USA |
TVP1 |
17-08-2016 |
1 688 697 |
34,65% |
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA |
TVP1 |
11-08-2016 |
1 536 222 |
28,68% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA |
TVP2 |
07-08-2016 |
1 380 831 |
25,21% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA |
TVP1 |
13-08-2016 |
1 368 142 |
29,59% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY |
TVP2 |
21-08-2016 |
1 319 957 |
28,70% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA |
TVP1 |
15-08-2016 |
1 239 590 |
23,39% |
RZUT MLOTEM K |
TVP1 |
15-08-2016 |
1 103 161 |
27,77% |
SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT |
TVP1 |
07-08-2016 |
911 503 |
17,39% |
CEREMONIA MEDALOWA |
TVP2 |
11-08-2016 |
902 126 |
29,50% |
SIATKOWKA M POLSKA - IRAN |
TVP1 |
09-08-2016 |
895 374 |
26,30% |
Ranking top 10 najchętniej oglądanych transmisji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w grupie wiekowej 16-59.
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku |
Stacja |
Data |
Wszyscy 16-59 |
|
AMR |
SHR% |
|||
SIATKOWKA M POLSKA - USA |
TVP1 |
17-08-2016 |
2 599 614 |
36,12% |
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA |
TVP1 |
11-08-2016 |
2 462 262 |
31,14% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA |
TVP2 |
07-08-2016 |
2 207 896 |
27,36% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA |
TVP1 |
13-08-2016 |
2 175 424 |
30,93% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA |
TVP1 |
15-08-2016 |
2 056 515 |
26,92% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY |
TVP2 |
21-08-2016 |
2 017 246 |
30,11% |
RZUT MLOTEM K |
TVP1 |
15-08-2016 |
1 867 549 |
31,22% |
PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT |
TVP2 |
11-08-2016 |
1 554 423 |
30,89% |
SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT |
TVP1 |
07-08-2016 |
1 540 410 |
19,38% |
KOLARSTWO K |
TVP2 |
07-08-2016 |
1 532 379 |
18,29% |
Najchętniej oglądana transmisja olimpijska na antenie TVP Sport, to kolarstwo mężczyzn z 10 sierpnia br. Jej średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 448 tys. widzów, co przełożyło się na 5,5 proc. udziału.
Wiceliderem było tutaj wioślarstwo kobiet i mężczyzn (406 tys. widzów; też 5,5 proc. udziału; 9 sierpnia), a podium uzupełnia strzelectwo kobiet (404 tys. widzów; 2,9 proc. udziału; również 9 sierpnia).
TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport
TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport (dane od TVP) |
||||
Transmisja |
Data |
Start |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR% |
|||
KOLARSTWO MĘŻCZYZN |
10-08-2016 |
15:00 |
448 064 |
5,5 |
WIOŚLARSTWO KOBIET i MĘŻCZYZN |
09-08-2016 |
15:55 |
405 927 |
5,5 |
STRZELECTWO KOBIET |
09-08-2016 |
21:11 |
403 974 |
2,9 |
LEKKOATLETYKA |
12-08-2016 |
14:30 |
402 890 |
6,6 |
PODNOSZENIE CIĘŻARÓW KOBIET |
10-08-2016 |
17:48 |
379 338 |
3,7 |
PIŁKA RĘCZNA MĘŻ. KATAR - FRANCJA |
09-08-2016 |
14:28 |
364 165 |
5,5 |
SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - FRANCJA |
07-08-2016 |
14:26 |
356 929 |
3,8 |
PIŁKA RĘCZNA KOBIET ROSJA - SZWECJA |
10-08-2016 |
20:43 |
339 881 |
2,5 |
SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - USA |
19-08-2016 |
17:58 |
335 747 |
3,5 |
STRZELECTWO MĘŻCZYZN |
10-08-2016 |
20:16 |
333 355 |
2,5 |
Wpływy reklamowe TVP z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie (dla TVP1, TVP2 i TVP Sport) 59,13 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 32,64 mln zł, Dwójka - 24,86 mln zł, a TVP Sport - 1,63 mln zł.
Stacja |
Wpływy reklamowe brutto (w zł) |
TVP1 |
32 641 900 |
TVP2 |
24 859 060 |
TVP Sport |
1 628 335 |
Razem: |
59 129 295 |
Najwięcej na reklamę w telewizji - 11,01 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (3,55 mln zł) i Natur Produkt Pharma (2,54 mln zł).
Firma / marka |
Wydatki reklamowe brutto (w zł) |
AFLOFARM |
11 011 015 |
PROCTER & GAMBLE |
3 548 034 |
NATUR PRODUKT PHARMA |
2 542 140 |
GRUPA ZYWIEC SA |
2 177 920 |
POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA |
2 073 505 |
JOHNSON & JOHNSON |
2 056 312 |
LIDL POLSKA |
1 848 760 |
TOTALIZATOR SPORTOWY |
1 719 644 |
ROSSMANN SUPERMARKETY DROGERYJNE |
1 540 310 |
ORANGE SA |
1 287 400 |
Telewizja Polska informuje, że przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 28,53 mln Polaków.
TVP pokazywała także Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 w serwisie sport.tvp.pl i aplikacji moblinej TVP Stream. Podczas trwania sportowej imprezy obie platformy odwiedziło 4,5 mln użytkowników.
Wszystkie klipy wideo w obu miejscach zostały odtworzone 16 mln razy, a najczęściej oglądanym medalowym startem biało-czerwonych był rzut Anity Włodarczyk, który zobaczyło ponad 200 tys. osób.
TVP była jednym nadawcą Rio 2016 na terenie naszego kraju. Przy obsłudze Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro pracowało łącznie 249 osób. 46 osób w ekipie operującej w miejscu wydarzeń - na olimpijskich arenach oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym - IBC w Rio, zaś studiach i newsroomach w Warszawie na Woronicza - 203. Obsługa imprezy realizowana była w czterech studiach emisyjnych.
Dołącz do dyskusji: IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm