Interia rezygnuje z witryny Bravo.pl. „To porządkowanie portfolio serwisów grupy”
Grupa Interia (Bauer Media Group) zdecydowała, że młodzieżowy serwis Bravo.pl przestanie funkcjonować z początkiem 2017 r. - To efekt zmian w korzystaniu z internetu przez nastolatków. Interakcja magazynu drukowanego będzie prowadzona nadal za pośrednictwem fanpage’a Bravo na Facebooku - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Łopatowska, dyrektor segmentu Lifestyle w Grupie Interia.pl.
O zakończeniu funkcjonowania serwisu Bravo.pl wydawca informuje w komunikacie do użytkowników, który pojawia się po uruchomieniu strony. Zgodnie z zapowiedzią Bravo.pl zniknie z internetu 1 stycznia 2017 r. Użytkownicy są proszeni o zarchiwizowanie swoich treści, które zgromadzili w ramach kont posiadanych na platformie.
Bravo.pl jest internetowym uzupełnieniem drukowanego magazynu „Bravo” ukazującego się w Polsce od 1991 r., którego sprzedaż w lipcu br. wynosiła 31 317 egzemplarzy. Pomimo słabnących wyników taki rezultat dawał „Bravo” pozycję lidera w segmencie pism młodzieżowych.
Serwis Bravo.pl jest prowadzony przez Grupę Interia.pl, która nie podaje ostatnich wyników popularności platformy przez internautów. Strona została uruchomiona w 2001 r. i na początku cieszyła się sporą oglądalnością - w 2002 r. miesięczna liczba odsłon wynosiła blisko 6,5 mln, a liczba użytkowników sięgała wówczas prawie 600 tys.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Agnieszka Łopatowska, dyrektor segmentu Lifestyle w Grupie Interia.pl nie potwierdza przyczyn zamknięcia serwisu w spadających statystykach jego odwiedzin. Zwraca uwagę na inne wątki, które przesądziły o decyzji wydawcy.
- Zamknięcie serwisu Bravo.pl jest związane z porządkowaniem portfolio serwisów należących do Grupy Interia.pl oraz jest efektem zmian zachodzących w korzystaniu z internetu przez nastolatków - wyjaśnia Agnieszka Łopatowska. - W naszej ofercie dla tej grupy odbiorców pozostają dobrze rozwijające się serwisy edukacyjne: bryk.pl oraz opracowania.pl. Warto podkreślić, że prowadzony przez wydawnictwo Bauer fanpage Bravo na Facebooku ma prawie 150 tys. fanów. Za jego pośrednictwem będzie prowadzona, jak do tej pory, interakcja z czytelnikami magazynu drukowanego - dodaje.
Łopatowska zaznacza, że obecnie Grupa Interia.pl nie planuje uruchamiania kolejnych serwisów skierowanych do grup docelowych w wieku poniżej 16. roku życia. Według naszej rozmówczyni w związku z zamknięciem Bravo.pl nie są planowane szersze zwolnienia pracowników, choć likwidacja serwisu może dotknąć niektórych współpracowników.
- Pracownicy z redakcji serwisu zostaną przeniesieni do innych serwisów działających w Grupie Interia.pl, rozwiązujemy umowy z niektórymi współpracownikami - przyznaje Łopatowska.
Dołącz do dyskusji: Interia rezygnuje z witryny Bravo.pl. „To porządkowanie portfolio serwisów grupy”
Szkoda tym bardziej, ze w zasadzie nie ma dobrego serwisu dla mlodziezy.
Eska moze kiedys byla niezle, ale teraz ordynarnie robia newsy pod wyszukiwarke i nie da sie tego czytac.
Jak sie myle i jest jakis fajny serwis to bede wdzieczny za wyprowadzenie z bledu :)