Instagram uruchamia aplikację IGTV, chce przyciągnąć do siebie odbiorców YouTube’a
Instagram zapowiedział wprowadzenie do serwisu dłuższych form wideo, które teraz będą mogły trwać do 10 minut, a w wypadku najbardziej popularnych twórców - nawet godzinę. Jednocześnie startuje mobilna aplikacja IGTV w treściami wideo, do której Instagram chce przyciągnąć odbiorców wiernych dotąd platformie YouTube.
Uruchomienie aplikacji IGTV oraz wydłużenie czasu trwania treści wideo na Instagramie zapowiedział w trakcie specjalnej konferencji szef serwisu Kevin Systrom.
Instagram planuje, że każdy użytkownik będzie mógł zamieścić na platformie film wideo trwający maksymalnie 10 minut zamiast jednej minuty, która obowiązuje w serwisie obecnie. Z kolei najbardziej popularne, obserwowane i odwiedzane konta otrzymają możliwość zamieszczania w serwisie treści o długości sięgającej nawet godziny.
Jednocześnie Systrom zapowiedział nową aplikację o nazwie IGTV, która w zamyśle ma stać się miejscem w którym uzdolnieni twórcy wideo będą mogli prezentować swoje produkcje szerokiej publiczności.
Obecne zabiegi Instagrama z jednej strony mają przyciągnąć do serwisu młodych ludzi wiernych dotąd serwisowi YouTube, z drugiej zaś większa liczba dłuższych materiałów filmowych stworzy lepsze niż dotąd możliwości sprzedaży reklam.
Należący do Facebooka Instagram posiada obecnie ponad miliard aktywnych użytkowników. To znaczący wzrost biorąc pod uwagę, że jeszcze we wrześniu ub.r. platforma notowała 800 mln internautów korzystających z niej regularnie.
Dołącz do dyskusji: Instagram uruchamia aplikację IGTV, chce przyciągnąć do siebie odbiorców YouTube’a